پیام ویژه
ضرر هنگفت « کرونا » به اقتصاد چین
يکشنبه 4 اسفند 1398 - 11:22:32
پیام ویژه - یک روزنامه هنگ کنگی نوشت که شیوع کرونا فقط در دو ماه نخست سال جاری میلادی 185 میلیارد دلار به اقتصاد چین زیان رسانده است.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز ، ساوث چاینا مورنینگ پست از قول جون مین اقتصاددان برجسته چین و مقام ارشد سابق صندوق بین المللی پول آورده است که کرونا باعث شده است تا رشد صنعت گردشگری و مصرفی در چین بشدت کاهش یابد.
او خاطر نشان کرد که برای بازگشت اقتصاد به مدار رشد سالم و پایدار دولت به تلاش های بسیار زیادی نیاز دارد.او که ریاست مرکز تحقیقات مالی دانشگاه چینگ هوا در پکن را عهده دار است ، گفت : شاخص ها نشان می دهد که مصرف در چین در سه ماهه نخست سه تا 4 درصد کاهش می یابد و همین فشار زیادی بر اقتصاد بزرگ چین تحمیل می کند.
این محقق چینی افزود که در بخش گردشگری نیز خسارات بسیار سنگین است و اگرچه بخشی از این چالش به دلیل رشد صنایع مصرفی تفریحی آنلاین برطرف شده است ، اما برای بازگشت به رشد معقول باید 10 برابر بیشتر از گذشته تلاش کرد.این در شرایطی است که در دو هفته نخست ماه فوریه سال 2020 میزان فروش خودرو در چین بزرگترین بازار خودرو دنیا نیز تا 92 درصد در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته میلادی کاهش یافته است.
چین در سال 2019 میلادی شاهد فروش 25 میلیون دستگاه خودرو در بازار خود بود که احتمال دارد میزان فروش دستکم تا پایان سال نزدیک به 1 میلیون دستگاه و شاید بیشتر کاهش یابد.چن ون لینگ اقتصاددان مرکز تبادلات اقتصادی چین می گوید که حتی اگر در روزهای آینده 80 درصد از فعالیت های اقتصادی و صنعتی از سرگرفته شود باز هم رشد اقتصادی در سه ماهه نخست بیشتر از 4/5 درصد نخواهد بود. رشد اقتصادی چین در این دوره در سال 2019 میلادی 6/4 درصد بود.
شمار کل مبتلایان کرونا در چین به 77 هزار و 928 نفر در سراسر جهان رسید که 76 هزار و 288 نفرشان چینی هستند.در این میان دو هزار و 362 نفر جان باخته اند که دو هزار و 345 نفر آنها در چین درگذشته اند.از میان جمع مبتلایان 20 هزار و 861 نفر نیز درمان شده اند.
آخرین خبر
2025

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/317852/ضرر-هنگفت--«-کرونا-»--به--اقتصاد--چین
بستن   چاپ