پیام ویژه
کاهش تعداد حوادث ناشی از کار در آذربایجان غربی
شنبه 17 اسفند 1398 - 09:19:12
وزارت رفاه
پیام ویژه - مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی از کاهش 17/3 درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در 11 ماهه سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی رضا نقی زاده با تشریح مقوله مهم حوادث ناشی از کار گفت: به موجب ماده 60 قانون تأمین اجتماعی، حادثه ناشی از کار حادثه ای است که در حین انجام وظیفه و به سبب آن برای بیمه شده اتفاق می افتد. مقصود از حین انجام وظیفه تمام اوقاتی است که بیمه شده در کارگاه یا مؤسسات وابسته یا ساختمان‌ها و محوطه آن مشغول کار باشد و یا به دستور کارفرما در خارج از محوطه کارگاه عهده دار انجام ماموریتی باشد.
وی افزود: کاهش حوادث ناشی از کار با هدف صیانت و حفظ سلامت جسمی و روانی نیروی کار، وظیفه قانونی و رسالت اخلاقی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و اداره کل استانی محسوب می شود.
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت:با توجه به آموزش کارگران و ایمن سازی محیط کار، حوادث ناشی از کار امسال در استان نسبت به سال گذشته 17/3 درصد کمتر شده است.
نقی زاده افزود: موضوع پیشگیری از حوادث و پیروی از آئین‌نامه‌های قانونی یک هدف نهایی در بازرسی کار به شمار می‌رود که همواره می‌تواند در کاهش هزینه‌های اضافی ناشی از حوادث موثر باشد و از سویی دیگر به دلیل منافع بلندمدت اقتصادی و اجتماعی از جمله حفظ نیروی کار، قدرت تولید و کیفیت، باعث ایجاد انگیزه در کارفرمایان و ایجاد امنیت شغلی می‌شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: مطابق ماده 96قانون کار برای این‌که قواعد و ضوابط مربوط به ایمنی و شرایط فنی و بهداشتی کار رعایت شود اداره بازرسی کار وظایف متوجه در این قانون را باید انجام دهد.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/322351/کاهش-تعداد-حوادث-ناشی-از-کار-در-آذربایجان-غربی
بستن   چاپ