پیام ویژه
زیان کسب و کار‌های مجازی از رمز پویا
سه شنبه 27 اسفند 1398 - 13:23:28
پیام ویژه - عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی استفاده اجباری از رمز پویا را عامل زیان اقتصادی به فعالن این حوزه عنوان کرد.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز ، رضا الفت نسب عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی با اشاره به مشکلات فروشگاه‌های مجازی اظهار کرد: تعدد سازمان‌های متولی و نبود یک رگولاتوری به عنوان مرجع باعث افزایش موازی کاری و طولانی شدن روال اداری در این بخش شده است.
عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی با بیان اینکه فضای مجازی نیازمند ایجاد یا تقویت نهادی مستقل در این بخش است تصریح کرد: مدیران میانی در بخش‌های دولتی آشنایی کاملی نسبت به فضای مجازی ندارند و اهمیت این گونه بازار‌های اینترنتی در زمان شیوع بیماری کرونا بیشتر دیده شده است.
وی افزود: بخش خصوصی از گذشته اقداماتی برای جلب بازار و فروش محصولات به صورت غیر حضوری داشته، اما نیازمند حمایت‌های دولتی و دستگاه‌های ذی ربط در این بخش هستیم.الفت نسب بیان کرد: بروز مشکلات از قبیل فیشینگ و سایه‌های شرط بندی باعث افزایش پرونده‌های تخلفات اینترنتی در پلیس فتا شده است.
عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی عنوان کرد: مردم در استفاده از رمز پویا مشکلات فراوانی مواجه هستند که این موضوع باعث لطمه خوردن کسب و کار‌های مجازی شده به طوری که بسیاری از مردم قید خرید اینترنتی را زده و اقدام به خرید‌های حضوری یا پرداخت در محل کرده اند که این مضوع مشکلات فراوانی را برای فروشنده ها ایجاد کرده است.
وی افزود: رمز پویا اقدام مثبتی است، اما اجبار استفاده از رمز پویا کار مناسب و اصولی نیست و می‌توان اقدامات دیگری برای جلوگیری از فیشینگ و تخلفات در فضای مجازی انجام داد.الفت نسب در پایان گفت: تصمیم گیری در خصوص کسب و کار‌های مجازی نیازمند استفاده از نظرات فعالان این حوزه است که متاسفانه این مهم تا کنون محقق نشده است.
میزان
2025

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/325774/زیان--کسب--و-کار‌های--مجازی--از--رمز-پویا
بستن   چاپ