پیام ویژه
تریبون‌های تروریسم چگونه اظهارات رهبری را تحریف می‌کنند؟
سه شنبه 5 فروردین 1399 - 10:54:42 AM
مشرق نیوز
پیام ویژه - هرچند این روزها احتمال جنگ بیولوژیک آمریکا از طریق ویروس کرونا به عنوان یک گمانه زنی مطرح شده و قطعیت ندارد، اما جنگ رسانه‌ای آمریکاییها و انگلیسیها واقعیت بدون تردیدی است.
به گزارش مشرق، رهبر معظم انقلاب برخلاف سنت هرساله که در ابتدای سال جدید در حرم مطهر امام رضا (ع) و در جمع مردم مشهد و زوار سخنرانی می‌کردند، امسال برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و عمل به توصیه‌های ستاد مقابله ملی با کرونا از طریق تلویزیون و به‌صورت زنده بیاناتی را درباره شعار سال و همچنین بعثت حضرت محمد (ص) بیان داشتند.
با اتمام سخنان رهبر انقلاب، برخی شبکه‌ها و رسانه‌های فارسی‌زبان و برخی اکانت های توئیتری در فضای مجازی که بخش عمده آنها از آلبانی اداره می‌شوند، شروع به سوءاستفاده و تحریف بیانات ایشان کردند. در ماه‌های گذشته هجمه و تحریف بیانات رهبری از سوی رسانه‌های تروریسم شدت بیشتری گرفته است و سعی دارند با دادن اطلاعات غلط و گمراه کردن مخاطب از آنچه حقیقت است، مقصود ایشان را وارونه جلوه داده و به تحلیل همان ادعاهای دروغ خود بپردازند! امری که قصد آن بیش از هرچیز ممانعت از رسیدن واقعیت بیانات رهبر انقلاب به مردم است.

در بیانات اخیر رهبر انقلاب، دو نکته بیش از همه دستمایه تحریف قرار گرفت. اولین مورد، اشاره ایشان به واقعیت وجود دشمنان جن و انس در مسیر حرکت انبیا با اشاره به آیه‌ای از قران کریم بود ( سوره‌ی انعام، بخشی از آیه‌ی 112). بر این اساس فرمودند نباید از دشمنی دشمنان علیه انقلاب اسلامی تعجب و یا از آن غفلت کرد.
ایشان به دشمنی دشمنان از طریق سرویس‌های اطلاعاتی کشورهایی اشاره کردند که علیه ایران دسیسه می‌کنند. سرویس‌های اطلاعاتی که ناپیدا هستند و به یکدیگر کمک می‌کنند و در طول 40 سال گذشته دشمنی‌ها و جنایات فراوانی را علیه ملت ایران مرتکب شدند و بازوی کشورهایی بودند که انواع و اقسام عداوت اعم از تحریم تا جنگ و ترور را علیه ایران در دستور کار دارند.
بااین‌حال، این رسانه‌ها با وارونه نمایی تلاش داشتند القاء کنند منظور رهبر انقلاب بهره‌گیری دشمنان ما از اجنه برای اهدافشان بوده است! تحریفی که دست‌کم از هیچ کجای بیانات روز گذشته رهبر انقلاب برداشت نمی‌شود.
بخش دیگری از سخنان رهبر انقلاب که مورد تحریف رسانه‌های فارسی‌زبان و شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت، احتمال دست داشتن آمریکا در ساخت ویروس کرونا و جنگ بیولوژیک بودن این بیماری است. زیر سؤال بردن این بخش از سخنان رهبر انقلاب و منتفی دانستن آن در حالی صورت می‌گیرد که پیشتر برخی مقامات دولت چین که کشور آنان اولین کشوری بود که گرفتار ویروس کرونا شد دراین مورد اظهاراتی بر زبان آورده بودند و رهبری نیز تنها از احتمال آن و نه {فعلاً} قطعیت این مسئله سخن گفتند.
همچنین یک روزنامه دولتی چین از ارتش آمریکا خواست تا فعالیت‌های آزمایشگاه میکروبی‌اش را که مدت کوتاهی قبل از شیوع ویروس کرونا، تعطیل شد افشا کند و نوشته بود، ابهام زیادی در مورد فعالیت آزمایشگاه میکروبی ارتش آمریکا در ارتباط با شیوع ویروس کرونا وجود دارد.
ژائو لیان سخنگوی وزارت خارجه چین در یک پیام توییتری این ادعا را مطرح کرده بود که این امکان وجود دارد ارتش آمریکا موجب اپیدمی کروناویروس جدید در ووهان چین شده باشد. همچنین شائبه‌هایی هم وجود دارد که آمریکا تولیدکننده این ویروس باشد و آن را از طریق ورزشکارانش که به ووهان سفر کرده‌اند به چین منتقل کرده باشد. ورزشکاران نظامی آمریکا چند ماه قبل‌تر از شناسایی اولین بیمار مبتلا به ویروس کرونا برای شرکت در هفتمین بازی‌های جهانی نظامیان وارد ووهان شدند و در جریان آن، چند ورزشکار خارجی به بیماری واگیردار مبتلا شدند تا ماه دسامبر، نخستین مبتلای کرونا در ووهان شناسایی شد.
همچنین برخی کارشناسان از جمله پروفسور امین استاد دانشگاه مطالعات خارجی پکن و عضو شورای رهبری جبهه ملی، در یادداشتی از احتمال حمله بیولوژیک آمریکا سخن گفته و نوشته بود "در مرحله احتمال وقوع چنین جنایت سهمگینی بر ضد بشریت، وظیفه تمام حقوقدانان و نهادهای حقوقی و حقوق بشری است که این موضوع را بررسی و با جمع آوری ادله در صورت کافی بودن دلایل برای اثبات جرم، آمران و مباشران جنایت را شناسایی کنند ."
از سوی دیگر، رفتارهای گذشته آمریکا در سوءاستفاده درمانی از مردم مانند آنچه در پروژه تاسکیگی طی سال‌های 1932 تا 1972 بر سر سیاه‌پوستان ساکن آمریکا برای درمان سیفلیس نشان می‌دهد باید به آمریکا در پرونده کرونا مشکوک بود.
اگرچه سخنان رهبر انقلاب نکته غیرمنطقی نداشت، اما همچون گذشته رسانه‌هایی که در هفته‌های قبل شاهد بودیم سعی در غیرطبیعی نشان دادن اوضاع ایران داشتند و آمار بالای مرگ‌ومیر در اروپا یا کمبود لوازم بهداشتی در فروشگاه‌های اکثر کشورهای اروپایی را تخفیف می‌دادند، این بار با تحریف یا جهت دهی آشکار به قلب واقعیت پرداخته و نکته جالب‌تر اینجاست که از دیروز به تحلیل دروغ‌هایی که می‌گویند، نشسته‌اند.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/327432/تریبون‌های-تروریسم-چگونه-اظهارات-رهبری-را-تحریف-می‌کنند؟
بستن   چاپ