پیام ویژه
بزرگترین سقوط تجارت اروپا در تاریخ به علت شیوع کرونا
چهارشنبه 6 فروردین 1399 - 6:46:52 AM
مشرق نیوز
پیام ویژه - داده‌های بررسی جدید شاخص مدیران خرید (پی‌ام‌آی) توسط آی‌اچ‌اس مارکیت نشان می‌دهد اقتصاد منطقه اروپا در ماه مارس به علت تشدید شیوع ویروس کرونا با سقوطی بی‌سابقه روبرو شده است.
به گزارش مشرق به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، داده‌های بررسی جدید شاخص مدیران خرید (پی‌ام‌آی) توسط آی‌اچ‌اس مارکیت نشان می‌دهد اقتصاد منطقه اروپا در ماه مارس به علت تشدید شیوع ویروس کرونا با سقوطی بی‌سابقه روبرو شده است.
این داده‌ها که روز سه‌شنبه منتشر شده نشان‌دهنده سقوط برق‌آسای پی‌ام‌آی کل اروپا از 51.6 واحد در ماه فوریه، به 31.4 واحد در ماه مارس است.

این شاخص نشان‌دهنده فعالیت‌های تجاری در بخش خدمات 19 کشور عضو اتحادیه اروپا می‌باشد. رقم بالا 50 نشان‌دهنده رشد و رقم پایین 50 نشان‌دهنده افت است. میزان فاصله زیادی که این شاخص در ماه مارس با رقم 50 واحد ایجاد کرد نشان‌دهنده شدت سقوط سهمگین فعالیت‌های تجاری در منطقه یورو می‌باشد.
این بیشترین سقوط ماهانه در فعالیت‌های تجاری اروپا از آغاز ثبت این شاخص در جولای 1998 تا کنون است. رکود پایین قبلی در سال 2009 و در ماه فوریه اتفاق افتاده بود و این شاخص تا 36.2 واحد پایین آمده بود.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/327597/بزرگترین-سقوط-تجارت-اروپا-در-تاریخ-به-علت-شیوع-کرونا
بستن   چاپ