پیام ویژه
توئیت سفیر ایران درباره ادعای آمریکا برای کمک به ایران
چهارشنبه 6 فروردين 1399 - 17:06:16
پیام ویژه - سفیر ایران در استکهلم درباره ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر کمک به ایران به منظور مقابله با کرونا عنوان کرد: از دستی که خنجر در سینه‌‌ات فرو می‌‌کند، دستمال قبول نمی‌کنند.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز ، «احمد معصومی‌فر» سفیر جمهوری اسلامی ایران در استکهلم روز (چهارشنبه) در صفحه توئیترش درباره ادعای آمریکایی‌ها برای کمک به ایران نوشت: «از دستی که خنجر در سینه‌ات فرو می‌‌کند، دستمال قبول نمی‌کنند.»
وی افزود: «کاملا روشن است که پیشنهاد کمک آمریکا به ایران، در راستای تحریف اذهان عمومی برای هدف قرار دادن توانایی ایران در تامین اقلام پزشکی برای مقابله با کرونا است. از دکتر فائوچی (آنتونی فائوچی رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا) پرسیده شود که چقدر آمریکا برای حفاظت از جان انسان‌ها اهمیت قائل است.»
گفتنی است، فائوچی سوم فروردین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی.بی.اس آمریکا گفته بود که سیستم درمانی آمریکا اکنون با کمبود دارو و وسایل پزشکی مواجه بوده و این منابع به سرعت در حال تمام شدن است.
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران 12 اسفند ماه در نشستی خبری از طریق ویدیو کنفرانس درباره ادعای مایک پامپئو مبنی بر آمادگی این کشور برای کمک به ایران گفته بود: ما در نیت آمریکایی‌ها همواره شک داشتیم و داریم و اگر قصد و نیت خیر داشتند، قبل از اینکه موضوع را رسانه‌ای کرده و در بوق و کرنا کنند که آمادگی دارند به ایران کمک کنند آن را رسانه‌ای نمی‌کردند و دنبال اهداف تبلیغاتی نبودند. ما مواضع آمریکایی‌ها را رصد می‌کنیم.
وی افزود:از آنجایی که در حسن نیت آمریکایی‌ها شک داریم و در موارد گذشته دیدیم علیرغم سر و صداهایشان اقدامی را از پیش نبردند، خیلی نه روی کمک‌ها حساب می‌کنیم و نه آماده پذیرش کمک‌های لفظی هستیم.
فارس

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/327727/توئیت-سفیر-ایران-درباره-ادعای-آمریکا-برای-کمک-به-ایران
بستن   چاپ