پیام ویژه
کرونا آلمان را به زانو درآورد
چهارشنبه 6 فروردين 1399 - 17:06:19
پیام ویژه - نتایج یک تحقیقات جدید نشان داد که شاخص کسب و کار در آلمان در ماه مارس (اسفند 98 و فروردین امسال) به دلیل شیوع ویروس کرونا به پایین‌ترین سطح از سال 2009میلادی تاکنون رسیده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از رویترز از برلین، کاهش شاخص فضای کسب و کار در آلمان نشان می دهد که اقتصاد این کشور به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا به دلیل تاثیر شیوع ویروس کرونا به سمت رکود حرکت می کند.
موسسه مطالعات اقتصادی ایفو با استناد بر نتایج نهایی تحقیقات خود در ماه مارس گزارش داد که شاخص فضای کسب و کار در این ماه در مقایسه با فوریه (بهمن-اسفند 98) از 96 درصد به 86.1 درصد کاهش یافته است.
کلمنس فیوست رئیس موسسه ایفو، در بیانیه ای گفت: این شدیدترین سقوطی است که از زمان اتحاد دوباره آلمان است و نشان می دهد شاخص کسب و کار در آلمان به پایین ترین سطح از ژوئیه سال 2009 تاکنون رسیده است.
وی افزود: اقتصاد آلمان در شوک است.
این موسسه نتایج اولیه تحقیقات مارس گذشته خود را هفته گذشته منتشر کرد.
طبق آخرین آمار در آلمان تاکنون 33 هزار و 952 نفر مبتلا شده اند که از این تعداد 3 هزار و 299 نفر بهبود یافته و 171نفر جان باخته اند.
نتیجه آزمایش کرونای آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که به علت مشکوک بودن به ابتلا به کووید19 در قرنطینه خانگی بود، منفی اعلام شده است اما دولت آلمان ملاقات عمومی بیش از دو نفر در این کشور را ممنوع کرده است.
ایرنا

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/327729/کرونا-آلمان-را-به-زانو-درآورد
بستن   چاپ