پیام ویژه
نسخه پزشکی ترامپ برای درمان «کرونا» بازهم دردسر آفرید!
پنجشنبه 7 فروردين 1399 - 12:27:54
پیام ویژه - سخنان رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه "داروی ضدمالاریا می‌تواند مبتلایان به «کووید-19» را درمان کند، باعث کمبود این دارو در بازارها و ایجاد مشکلات جدی برای مبتلایان به بیماری‌های روماتیسم مفصلی و لوپوس شده است.

به گزارش جام نیوز ، سخنان اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه داروی ضدمالاریا می‌تواند مبتلایان به «کووید-19» را درمان کند، موجی از امید را در آمریکا بوجود آورد و همزمان باعث کمبود این دارو در بازارها شد.
این کار همچنین باعث شد که مبتلایان به بیماری‌های روماتیسم مفصلی و لوپوس که بطور مداوم از این دارو استفاده می‌کنند، اکنون برای تهیه آن با مشکلات جدی روبرو شوند.
ادعاهای ترامپ درباره موثر بودن این دارو برای درمان کرونا در حالی مطرح شده که هنوز هیچ نهاد پزشکی چنین چیزی را تایید نکرده است.
در واقع استفاده از داروی «کلروکین» و یکی از داروهای مشابه آن یعنی «هیدروکسی کلروکین» در آزمایش‌های کوچک و اولیۀ درمان کرونا علائم دلگرم کننده‌ای را نشان داده؛ با این وجود دانشمندان تاکید دارند که استفاده از این داروها عوارض جانبی جدی و گاه پرخطری را در پی خواهد داشت؛ از جمله احتمال آسیب به قلب، فشار خون شدید و آسیب عضلانی یا عصبی.
به گزارش یورونیوز، دانشمندان این داروها را سمی می‌دانند و تاکید دارند استفاده همزمان آن‌ها با دیگر داروها، عوارض جانبی آن‌ها را شدیدتر می‌کند و ضروریست تا آزمایشهای دقیق‌تر و مطالعات جامع‌تری درباره این داروها به عنوان درمانگران احتمالی کرونا انجام شود.
به همین دلیل آنها حاضر نیستند حتی در شرایط بحرانی کنونی، بر استفاده از این داروها به عنوان راهی برای درمان کرونا مهر تایید بزنند و بارها نسبت به استفاده خودسرانه از این داروها هشدار داده‌اند.
مسمومیت، معلولیت و مرگ؛ وقتی برای فرار از کرونا به الکل پناه می‌بریم
اما در حالی که تحقیقات درباره این داروها همچنان ادامه دارد، پیام‌های توییتری دونالد ترامپ درباره هیدروکسی کلروکین و آزیترومایسین، و اینکه آن‌ها را یکی از «بزرگترین تغییر دهنده‌های بازی‌ها در تاریخ پزشکی» خواند و اعلام کرد «بلافاصله استفاده از این داروها شروع خواهد شد» همه چیز را به هم ریخت.
ترامپ همچنین به تحقیقاتی که در این زمینه در فرانسه در جریان است اشاره کرد و اینکه ترکیبی این داروها هم اکنون به 6 بیمار داده شده است.
توییت‌های جنجال برانگیز دونالد ترامپ توجه شهروندان آمریکا را بسرعت به سمت این داروها معطوف کرد؛ این کار باعث شد که بازار بسرعت با کمبود این داروها مواجه شود و حتی این داروها برای بیمارانی که بطور مداوم مشتری آن بودند نیز یافت نشود.
بنا بر گزارش دانشگاه یوتا که وضعیت کمبود این داروها را بررسی می‌کند، هم اکنون چهار شرکت از هفت شرکت تولید کننده هیدروکسی کلروکین در تلاش برای تامین نیاز بازار هستند؛ اما سه شرکت دیگر در این زمینه هیچ مشارکتی ندارند و بسیار پیش از این تولید این قرص‌ها را متوقف کرده‌اند.
در زمینه تولید کلروکین نیز 5 شرکت تولید آن را متوقف کرده‌اند و تنها سه شرکت در تلاش برای تامین نیاز بازار هستند.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/327895/نسخه-پزشکی-ترامپ-برای-درمان-«کرونا»--بازهم-دردسر-آفرید!
بستن   چاپ