پیام ویژه
شایعات جدید کرونا در ایران
شنبه 9 فروردین 1399 - 9:28:50 PM
پیام ویژه - طی 24 ساعت گذشته، شایعاتی در مورد وضعیت کرونا در ایران منتشر شد که مرکز مقابله با شایعات سایبری کذب بودن این اخبار را تأیید کرد.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز ، روز گذشته کانال‌های تلگرامی وابسته به منافقین مدعی شدند در زندان قرچک شهرستان ورامین، کرونا شیوع پیدا کرده و دو نفر از زندانیان بر اثر ابتلا به این ویروس، جان باخته‌اند که با بررسی‌های مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص گردید این ادعا کذب بوده و هیچ موردی از ابتلا به کرونا در این زندان مشاهده نشده است.
همچنین بعضی اکانت‌های توییتری و کانال‌های تلگرامی همسو با سلطنت‌طلبان، با استناد به خبری درباره‌ی تقلبی‌بودن کیت‌های تست کرونا در اسپانیا، مدعی شدند که کیت‌های اهدایی چین به ایران نیز همگی معیوب بوده و باعث عدم تشخیص ویروس در آزمایش‌های مراجعین می‌شود که با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که این ادعا کذب بوده و پیش‌تر در 20 اسفند 98 نیز توسط مقامات مربوطه در وزارت بهداشت تکذیب شده است. همچنین با بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد که کیت‌های موردنظر در اسپانیا که به‌عنوان کیت تست سریع شناخته می‌شود، همگی متعلق به یک شرکت چینی است که محصولات خود را صرفا به کشورهای جمهوری چک و اسپانیا صادر کرده و این کیت‌ها در نظام پزشکی و درمانی ایران مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.
روز جمعه همچنین برخی کانال‌های تلگرامی وابسته به منافقین و سلطنت‌طلبان، با استناد به خبری در برخی سایت‌های خبری داخلی، شایعه ابتلای آیت‌الله محمود هاشمی‌مجد از علمای برجسته تهران به کرونا و درگذشت وی براثر این بیماری را منتشر کردند که با بررسی‌های مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص گردید این ادعا کذب بوده و مرحوم آیت‌الله هاشمی‌مجد بر اثر عارضه قلبی درگذشته است.
در هشتم فروردین ماه 99، برخی کانال‌های تلگرامی داخل کشور، با استناد به اظهارات بعضی از مسئولین ستاد ملی مقابله با کرونا، مدعی شدند که به‌زودی پمپ‌بنزین‌های تهران تعطیل خواهد شد که با بررسی‌های مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص گردید این ادعا کذب بوده و ستاد ملی مقابله با کرونا، چنین مصوبه‌ای نداشته است.
ایسنا

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/328415/شایعات-جدید-کرونا-در-ایران
بستن   چاپ