پیام ویژه
مشاور امنیت ملی کاخ سفید:
ایران در ناآرامی‌های آمریکا دست دارد
سه شنبه 13 خرداد 1399 - 12:33:39 AM
پیام ویژه - سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به ادعای مقام آمریکایی درباره دخالت ایران در آشوب‌های این کشور و با‌ اشاره به سرکوب وحشیانه مردم آمریکا توسط دولت این کشور گفت: هرگونه دخالت در امور داخلی آمریکا را رد و محکوم می‌کنیم ولی نمی‌توانیم از اتفاقاتی که در آمریکا رخ می‌دهد، ابراز نگرانی و تأسف نکنیم.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به ادعای مقام آمریکایی درباره دخالت ایران در آشوب‌های این کشور و با‌ اشاره به سرکوب وحشیانه مردم آمریکا توسط دولت این کشور گفت: هرگونه دخالت در امور داخلی آمریکا را رد و محکوم می‌کنیم ولی نمی‌توانیم از اتفاقاتی که در آمریکا رخ می‌دهد، ابراز نگرانی و تأسف نکنیم.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های این کشور مدعی تلاش ایران، روسیه و چین در افزایش ناآرامی‌ها در ایالات متحده شد.
رابرت اوبرین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری «ای‌بی‌سی‌نیوز» در پاسخ به سوال مجری برنامه در زمینه نحوه مقابله با مخالفان آمریکا همچون چین و روسیه و تلاش ‌آنها در ایجاد ناآرامی‌های بیشتر در این کشور، گفت که ممکن است فعالان روس چنین اقداماتی را در
ایالات متحده انجام ‌دهند. وی در بخش دیگری افزود، ممکن است آمریکا اختلافات سیاسی داشته باشد اما قبلاً این بحران‌ها را پشت‌سر گذاشته و ایالات متحده بر آنها غلبه خواهد کرد.
اوبرین درباره ایران نیز مدعی شد: بله، به ایران نگاه کنید، این کشور به یقین در اینجا مشغول فعالیت است. شما این را می‌دانید. ما ابزارهایی در جعبه ابزار خود داریم. ما در حال همکاری نزدیک با متحدان خود هستیم. من با همکارانم، مشاوران امنیت ملی تلفنی گفت‌وگو می‌کنم و ما در روزهای آینده هم آنها را ملاقات خواهیم کرد.
کافر همه را
به کیش خود پندارد
عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ادعای مشاور امنیت ملی کاخ سفید مبنی بر دخالت ایران، روسیه و چین در ناآرامی‌های اخیر آمریکا گفت: کافر همه را به کیش خود پندارد،‌ اینجا مصداق دارد.
موسوی افزود: آن کشوری که علیه منافع سایر کشورها و در امور داخلی سایر کشورها دخالت می‌کند و ابایی از بیان آن ندارد، دولت ایالات متحده آمریکاست و این‌گونه فرافکنی‌ها از شخصی چون آقای ‌ترامپ بعید نیست و ایشان در اداره کشور و اقتصاد آمریکا شکست خورده است. او در کنترل بیماری کرونا شکست خورده و همین‌طور دولتی را به جا گذاشته که به شدت اهل تبعیض نژادی است و اتفاقاتی که در شهرهای مختلف آمریکا رخ داده، نتیجه سال‌ها سرکوب و خفه کردن صداهای مردم است که الان از خفه کردن صداها به خفه کردن اتباع آمریکایی تبدیل شده است و طبیعی است جان این مردم به لب بیاید و اعتراض کنند. وی در ادامه گفت: آقای ‌ترامپ در این موارد چاره‌ای ندارد که به فرافکنی رو بیاورد و ایران و سایر کشورهای مستقلی که از دیدگاه ایشان با آنها زاویه دارند را متهم می‌کند. ما هرگونه دخالت در امور داخلی آمریکا را رد و محکوم می‌کنیم ولی نمی‌توانیم از اتفاقاتی که در آمریکا رخ می‌دهد، ابراز نگرانی و تأسف نکنیم.
به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: صحنه‌های خشونت‌آمیز و وحشیانه‌ای که ما و دنیا در حال دیدن آن هستیم که آمریکایی که مدعی بوده و علیه کشورهای دیگر برخی مسائل را به رخ می‌کشیده الان وحشیانه‌ترین سرکوب‌ها را علیه مردم خود به‌ویژه رنگین‌پوستان صورت می‌گیرد که به شدت مایه تأسف ما و ناراحتی همه ماست

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/363800/ایران-در-ناآرامی‌های-آمریکا-دست-دارد
بستن   چاپ