پیام ویژه
سندرز:
3 تریلیون دلار ثروت آمریکا تحت تملک 400 نفر است
سه شنبه 13 خرداد 1399 - 12:33:58 AM
پیام ویژه - سناتور دموکرات در پیامی توئیتری از فساد مالی سردمداران آمریکا و غارت این کشور از سوی آنها طی 40 سال گذشته انتقاد کرده و از انحصار 3 تریلیون دلار در دست تنها 400 تن گفته است.

سناتور دموکرات در پیامی توئیتری از فساد مالی سردمداران آمریکا و غارت این کشور از سوی آنها طی 40 سال گذشته انتقاد کرده و از انحصار 3 تریلیون دلار در دست تنها 400 تن گفته است.
برنی سندرز»، سناتور دموکرات ایالت ورمونت و نامزد چند دوره انتخابات ریاست جمهوری، در پیامی توئیتری نوشته: «400 نفر از ثروتمندترین‌ها در آمریکا روی 3 تریلیون دلار نشسته‌اند –اندازه کل اقتصاد انگلیس. طبقه میلیاردر‌ها اکنون نسبت به مردمی که با چک‌های کمک مالی زندگی می‌کنند‏ مالیات کمتری می‌دهند. غارت آمریکا 40 سال است که ادامه داشته است و عاملان آن فوق ثروتمندان هستند».
سناتور سندرز در توئیت دیگری به «بحران اقتصادی آمریکا و بیکاری میلیون‌ها آمریکایی» اشاره کرده و نوشته: «40 میلیون آمریکایی کار خود را از دست داده‌اند. 100 هزار نفر از ویروس کرونا مرده‌اند. میلیون‌ها نفر گرسنه‌اند. من نمی‌توانم بفهمم چطور سناتور مک کانل می‌گوید فوریتی برای اقدام احساس نمی‌کنم تا طرحی را در حمایت از سلامت و رفاه آمریکایی‌ها تصویب کنم».
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پیش از این پایگاه اینترنتی روزنامه «نیویورک پست» نیز نوشته بود طبق داده‌های جدید، نزدیک به 3 میلیون آمریکایی طی هفته گذشته تقاضای دریافت بیمه بیکاری داشته‌اند که با احتساب این تعداد، طی 2 ماه گذشته آمار شهروندان آمریکایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا بیکار شده‌اند به 36 میلیون نفر می‌رسد.
گفتنی است، بخش اصلی انتقاد سندرز به نظام مالیاتی سرمایه‌سالارانه آمریکاست که در ابتدا برای تشویق سرمایه‌داران برای سرمایه‌گذاری و گردش پول وضع شده بود تا با پرداخت کمتر مالیات به سرمایه‌گذاری تشویق شوند، اما این قانون به مرور به شکاف طبقاتی دامن زد.
نتیجه این قانون و دیگر قوانین مشابه نه گردش سرمایه بلکه ثروتمندتر شدن عده‌ای قلیل و فشار مضاعف بر اکثریت شد. بدون تردید یکی از دلایل اینکه، ناآرامی‌های این روزهای آمریکا این قدر گسترده و به نوشته بی‌بی سی، در 50 سال گذشته، بی‌سابقه شده است، همین نابرابری‌هاست. باید توجه داشت که مردم آمریکا تنها قربانی تبعیض نژادی نیستند، بلکه قربانی تبعیضی هم هستند که نتیجه شکاف طبقاتی عمیق و بی‌عدالتی اقتصادی است. جالب توجه آن‌‌که به این وضع حتی برخی اقتصاددان‌های لیبرال که از بازار آزاد حمایت می‌کنند نیز انتقاد دارند.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/363816/3-تریلیون-دلار-ثروت-آمریکا-تحت-تملک-400-نفر-است
بستن   چاپ