پیام ویژه
اپل سارقان آیفون در اعتراضات آمریکا را ردیابی می‌کند
سه شنبه 13 خرداد 1399 - 14:04:27
پیام ویژه - شهر سخت افزار / همان‌طور که می‌دانید این روزها خیابان‌های اکثر شهر‌های آمریکا تبدیل به میدان مبارزه میان معترضان به قتل جورج فلوید و نیرو‌های پلیس شده است. در این بین برخی از افراد سودجو اقدام به دزدی از فروشگاه‌های معروف مانند اپل کرده‌اند. در همین راستا شرکت اپل به سارقین آیفون در جریان اعتراضات اخیر هشدار داده است که آن‌ها را ردیابی خواهد کرد.
پس از عادی شدن شرایط ویروس کرونا در آمریکا شرکت اپل تصمیم گرفت تا فروشگاه‌ها خود را مجدداً باز کند و مانند گذشته به فعالیت خود ادامه دهد، اما در جریان اعتراضات اخیر آمریکا در شهر مینیاپولیس ایالت کانزاس، عده‌ای از معترضان به فروشگاه‌های اپل در شهرهای واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو، نیویورک و فیلادلفیا حمله ور شده و اقدام به تخریب و سرقت محصولات کرده‌اند.
در همین راستا شرکت اپل تصمیم گرفته است تا برای مدتی ویترین فروشگاه‌های خود را در شهر‌های مذکور جمع‌آوری کند و آن‌ها را به شکل موقت تعطیل کند. در این بین سارقین گوشی‌های آیفون پس از روشن کردن گوشی‌های دزدیده شده از فروشگاه‌های اپل متوجه شده‌اند که تمام گوشی‌ها قفل شده و در حالت ردیابی قرار گرفته است.
شرکت اپل فکر این روزها را کرده و گوشی‌های آیفون خود را به نوعی نرم‌افزار مجاورت مجهز کرده است، به همین دلیل زمانی که گوشی آیفون به صورت غیر قانونی از فروشگاه‌های این شرکت خارج شود، بلافاصله قفل شده و موقعیت مکانی گوشی را در اختیار نیروهای پلیس قرار می‌دهد. سارقین گوشی‌های آیفون در آمریکا پس از روشن کردن گوشی با پیام "این دستگاه غیرفعال شده و در حال ردیابی است، مقامات محلی در جریان گذاشته شده‌اند" روبرو شده‌اند.
بدون شک آیفون‌ها دزدی از ترس ردیابی پلیس تخریب می‌شوند و یا قطعات آن‌ها در بازار سیاه فروخته می‌شود. البته سرقت از فروشگاه‌های اپل داستان جدیدی نیست و به همین دلیل اپل راهکارهای ویژه‌ای را برای جلوگیری از این موضوع در نظر گرفته است که یکی از آن‌ها ردیابی گوشی دزدیده شده و اعلام موقعیت مکانی آن به مقامات انتظامی محلی است.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/364574/اپل-سارقان-آیفون-در-اعتراضات-آمریکا-را-ردیابی-می‌کند
بستن   چاپ