پیام ویژه
طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن متبرکه و مساجد چگونه است؟
جمعه 30 خرداد 1399 - 10:20:00
پیام ویژه - طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در اماکن متبرکه، مساجد و زیارتگاه‌ها از سوی ستاد پیشگیری و مراقبت از کرونا اعلام شد.

به گزارش شهر، گام دوم مبارزه با ویروس کرونا در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن متبرکه، مساجد و زیارتگاه‌ها اعلام شد.
بخشی از دستورالعمل‌های رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن متبرکه، مساجد و زیارتگاه‌ها بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا به شرح زیر است: 
لازم است اطراف ضریح مطهر فاصله دو متری ایجاد شود و سپس زیارت از ضریح مطهر فقط با رعایت فاصله حداقل یک متر بین زائرین با ایجاد تونل و یا راهروهای جداسازی شده انجام شود. با اطلاع رسانی تلاش شود از ازدحام جمعیت در اطراف ضریح مطهر و صحن‌ها جلوگیری شود. با شرایط شیوع بیماری در حال حاضر حتی‌الامکان واحدهای موزه, زائرسراها, سالن‌های اجتماعات و نظایر آن تعطیل شود. تا رفع و شکست کرونا از برگزاری سخنرانی، جلسات قرآن و خطابه خودداری شود. برقراری امکان زیارت نیابتی و زیارت مجازی برای علاقمندان ایجاد شود به‌طوری‌که باعث کاهش تراکم زوار شود. راهنمای گام دوم مبارزه با کووید-19 در بحث فاصله‌گذاری اجتماعی در اماکن متبرکه، مساجد و زیارتگاه‌ها، مواردی را به‌منظور رعایت بهداشت ابزار و تجهیزات هم اشاره کرده که برخی از این موارد عبارتند از: 
کلیه کتب مذهبی، مهر، سجاده، تسبیح، چادر و نظایر آن جمع‌آوری و زائران از وسایل شخصی خود استفاده کنند. ظروف حاوی مواد ضدعفونی‌کننده دست‌ها با پایه نگهدارنده به تعداد و فاصله مناسب در راهروها، صحن‌ها سرویس‌های بهداشتی و موارد نظیر آن تعبیه شود. سطل زباله‌ها، دستمال‌ها، تی، وسایل نظافت و گندزدایی سرویس‌های بهداشتی از وسایلی که برای مکان‌ها دیگر استفاده می‌شود مجزا باشد. در کفشداری‌ها از دادن کیسه پارچه‌ای خودداری کرده و از کیسه‌های یکبار مصرف استفاده شود.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/368166/طرح-فاصله‌گذاری-اجتماعی-در-اماکن-متبرکه-و-مساجد-چگونه-است؟
بستن   چاپ