پیام ویژه
جلایی پور: انتقادات مجلس یازدهم علیه دولت «فرافکنی شعاری» است
دوشنبه 9 تير 1399 - 11:47:56
پیام ویژه - حمیدرضا جلایی‌پور استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران در همین باره می‌گوید: به دولت می‌توان انتقاد کرد، اما این انتقادهای مجلس یازدهم انتقاد نیست؛ بیشتر «فرافکنی شعاری» است. برخلاف شعارهایی که مجلس یازده سر می‌دهد، مجلس متفرقی است و تحلیل واقع‌نگرانه‌ای از وضع کشور و علل آن ندارد. لذا آنها به‌جای کار ایجابی، انگار قصد دارند با حمله به دولت، به‌طور موقت خودی نشان دهند و در بین خودشان وحدتی ایجاد کنند.
جلایی‌پور همچنین ادامه می‌دهد: اقدام آنها یک حرکت سیاسی است و خالی از حرکت کارشناسی و ایجابی است. توجه داشته باشید این مجلس پایگاه اجتماعی ضعیفی دارد.
بسیاری از نمایندگان، کارشناس نیستند و شعاری‌اند. روشن است چنین مجلسی نتواند ارزیابی واقع‌بینانه‌ای از اوضاع کشور داشته باشد.
او در پاسخ به این پرسش که آیا انگشت اتهام را باید فقط به سمت رئیس‌جمهوری برد، توضیح می‌دهد: به سه نکته اشاره می‌کنم؛ نخست اینکه اگر می‌بینیم کارنامه ایران در مبارزه با کرونا در مقایسه با کشورهای دیگر تا حدودی قابل دفاع است، به‌این دلیل است که مدیریت کرونا دست تندروها نبوده و پزشکان و شایستگان در اداره آن نقش داشتند. دوم اینکه مثل روز روشن است که یکی از پیامدهای منفی کرونا، ضربات مهلکی است که به اقتصاد ایران وارد شده است. اقتصاد ایران زیر ضربات تحریم حداکثری و تحریم فروش نفت، «کوچک» شده و آسیب دیده بود و اینکه با پیامدهای منفی اقتصادی کرونا روبه‌روست.
از تریبون مجلس برای حل مشکلات مردم استفاده کنید
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس نیز خود در توئیتی با هشتگ «مجلس» نسبت به این رفتار انتقاد کرد و نوشت: ‌به قول حضرت امام (ره): «مسائلی را نفرمایید که انباشته شود در نفوس ما و ما را به عقب برگرداند». هر ثانیه از فعالیت‌های مجلس فقط باید در خدمت حل مسائل مردم باشد. از همه همکاران عزیز برادرانه خواهشمندم از تریبون مجلس فقط برای حل مسائل مردم استفاده کنند.
به تازگی روزنامه جمهوری اسلامی در انتقاد از عملکرد مجلس یازدهم نوشته: «کسی نیست از این حضرات بپرسد اینها ‌که شما با رنگ و لعاب انقلابی‌گری پیشنهاد می‌دهید، چه دردی از مردم دوا می‌کنند؟ شما که با وعده حل مشکلات مردم به مجلس ‌راه یافته‌اند، چرا به‌جای آوردن طرح‌های اساسی برای عمل به همین وعده، به شعار دادن مشغول شده‌اید؟ اگر فکر می‌کنید نام ‌این کارها انقلابی عمل کردن است، مردم هوشیارتر از آن هستند که بتوان آنها را با این قبیل اقدامات شعاری از واقعیت‌های زندگی ‌غافل ساخت.
اگر می‌خواهید انقلابی باشید، مانند سردار سلیمانی باشید که به‌جای حرف زدن و شعار دادن و سرگرم کردن مردم با ‌وعده‌ها، به میدان عمل رفت و نشان داد شاگردان انقلابی مکتب امام خمینی چگونه نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کنند. ‌سردار سلیمانی به این اقدامات شعاری نیازی ندارد، او را با طرح‌های کاربردی که بتوانند مشکلات مردم را حل کنند، در مبارزه ‌علیه آمریکا و تروریسم همراهی کنید. ما امروز به خنثی کردن توطئه‌های شیطان بزرگ علیه ایران و منطقه نیازمندیم. این ‌توطئه‌ها را با شعار و نمایش‌های شبه‌انقلابی نمی‌توان خنثی کرد. راهکارهای عملی برای حل مشکلات مردم ارائه دهید تا مردم از ‌شما نپرسند اینجا چه خبر است؟»

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/370966/جلایی-پور--انتقادات-مجلس-یازدهم-علیه-دولت-«فرافکنی-شعاری»-است
بستن   چاپ