پیام ویژه
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری: اشتغال از اولویت های نظام است
دوشنبه 9 تير 1399 - 14:28:20
وزارت رفاه
پیام ویژه - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر این‌که مساله‌ اشتغال از اولویت‌های کارگزارن نظام جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: نام‌گذاری سالیان گذشته توسط مقام معظم رهبری با نام‌های حمایت از کالای ایرانی، رونق تولید و جهش تولید نشان‌دهنده اهمیت مسئله اشتغال است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری، سید حفیظ الله فاضلی با تاکید بر اشغال‌زایی و پایداری مشاغل اظهارکرد: چهارمحال و بختیاری طی سرشماری سال 95 ، رتبه بالایی از بیکاری را به خود اختصاص داد که حدود دو سوم بیکاران استان را فارغ‌التصیلان دانشگاهی تشکیل می‌ دهند.
وی با اشاره به اینکه رویکردها در زمینه اشتغال و تحقق شعار سال در حال تغییر است، یادآور شد: آموزش‌ها در مراکز علمی صرفا تئوری بود، اما خوشبختانه آموزش‌های جهاددانشگاهی به صورت کاربردی ارائه می‌شد و مابقی مراکز علمی هم در حال حرکت به سمت ارائه آموزش‌های کاربردی هستند.
فاضلی بیان کرد: اجرای طرح الگوی نوین مشاغل خانگی توسط جهاددانشگاهی و با نظارت اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا شد، در گذشته تنها چند رسته از مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده بود، اما پس از آغاز اجرای این طرح هم‌اکنون 24 رسته مشاغل خانگی با ظرفیت خوب شناسایی و به متقاضیان اشتغال آموزش داده شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تولید محصولات در قالب مشاغل خانگی موجب کاهش قیمت تمام شده محصول به علت کاهش و حذف هزینه‌های جانبی مانند هزینه مکان، نیروی انسانی، آب، برق، گاز خواهد شد.
وی با اشاره به این که حدود 50 درصد افرادی که وارد حیطه مشاغل خانگی شده‌اند نیازی به تسهیلات برای راه‌اندازی شغل ندارند، بیان کرد: تنها نگرانی افراد در این خصوص بازاریابی بود که جهاددانشگاهی با اتصال افراد به بازار، زمینه فروش محصولات را فراهم می‌کند.
وی با بیان این که تسهیلات خوبی در زمینه ایجاد و پایداری اشتغال توسط دولت پرداخت می‌شود، گفت: باید به تولید اهمیت داد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه حمایت از تولید داخلی موجب افزایش رفاه کارگران و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: جهاددانشگاهی گام‌های خوبی در راستای آموزش و اتصال به بازار کار مهارت‌آموزان و فارغ‌التحصیلان برداشته است و مهارت‌آموزی و علم را در کنار هم اجرایی می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای تعاونی ها در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از این تعداد نزدیک به 2 هزار واحد فعال است، این در حالی است که تعاونی‌ها در کشورهای توسعه‌یافته به عنوان یک بنگاه اقتصادی برای تجمیع سرمایه‌های خرد و نیروی انسانی شناخته می‌شوند.
فاضلی اضافه کرد: 21 دفتر کاریابی و 4 دفتر مشاوره اشتغال در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال موجب کاهش محسوس نرخ بیکاری در استان شد که می‌طلبد با تغییر رویکرد در این حوزه مسیر کاهش نرخ بیکاری را ادامه بدهیم.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: حدود 550 میلیون تومان تسهیلات برای مشاغل آسیب‌دیده از کرونا و اصنافی که مشمول تعطیلی اجباری شدند در نظر گرفته شده است که به تسهیلات به ازای هر نفر 12 تا 16 میلیون تومان با سود 12 درصد و تنفس 3 ماهه است، در صورت افزایش تقاضا این عدد می‌تواند افرایش پیدا کند.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/371081/مدیرکل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-چهارمحال-و-بختیاری--اشتغال-از-اولویت-های-نظام-است
بستن   چاپ