پیام ویژه
روستاهای بانه نیز مسیر مهاجرت لک لک های مهاجر شده است
دوشنبه 9 تير 1399 - 14:30:12
پیام ویژه - همشهریان کردستانی در زمینه حفاظت محیط زیست پیشتاز هستند و این مهم باعث شده تا روستاهای بانه هم همچون روستاهای مریوان مسیر اتراق لک لک های مهاجر در فصل تابستان شود.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان: رییس اداره شهرستان بانه گفت: چند سالی است لک لک های سفید مهاجر در مسیر خود با شروع فصل گرما به دو روستای "سویرو و کوخ اله" روی آورده و علاوه بر تخم گذاری و زاد آوری جوجه های خود، ساکن می شوند.
رحمان رحیم پور ادامه داد: جنگل های بلوط این دو روستا به عنوان مکان های اصلی مهاجرت و زندگی این پرندگان شناسایی شده و امسال حدود 25 تا 30 لانه در این روستا ها ساخته شده است و با شروع شدن فصل سرما به مناطق معتدل تر مهاجرت می کنند.
وی افزود: برای مراقبت و ایجاد امنیت بیشتر، کارشناسان این اداره با حضور در این دو روستا آموزش های لازم را در خصوص تغذیه، نحوه زندگی، زمان مهاجرت و تولید مثل ارائه دادند.
مردم شهرستان بانه مانند سایر مناطق استان کردستان، این پرندگان را مایه برکت و خوش یمنی و زیبایی منطقه به شمار می آورند به همین دلیل همیشه با این پرندگان با مهربانی رفتار می کنند و موجب شده لک لک های مهاجر نیز با احساس امنیت و آرامش بیشتر به لانه سازی و جوجه آوری در کنار مردم بپردازند. 

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/371143/روستاهای-بانه-نیز-مسیر-مهاجرت-لک-لک-های-مهاجر-شده-است
بستن   چاپ