پیام ویژه
کرونا در آمریکا؛ 44 هزار مبتلا و 350 فوتی در بیست‌وچهار ساعت گذشته
سه شنبه 10 تير 1399 - 13:26:50
پیام ویژه - آخرین آمار اعلامی از آمریکا حاکی از آن است که شمار مبتلایان ویروس کرونا در این کشور بیش از چهل‌وچهار هزار نفر در یک روز افزایش داشته است.

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز ، روند افزایشی مبتلایان به ویروس «کووید19» در ایالات متحده همچنان ادامه دارد و این در حالی است که بخش گسترده‌ای از افکار عمومی و همچنین سیاسیون آمریکا واکنش نامناسب کاخ سفید به شیوع این بیماری را عامل آن می‌دانند.
برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع، 44734مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.
بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز 346 آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید19 در آمریکا به 2،681،811 نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به 128،783 تن افزایش یافت.
آمار وبگاه ورلدامتر مقداری از آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» از شمار مبتلایان و جان‌باختگان بیشتر است و دلیل آن نیز عدم اعلام آمار از سوی برخی ایالت‌های آمریکا از جمله نیویورک به «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری» این کشور موسوم به CDC است که به تبع در سایت جانز هاپکینز نیز درج نمی‌شود.
پیش از این رئیس مؤسسه بهداشت جهانی دانشگاه هاروارد پیش‌بینی کرد که تعداد قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا ظرف سه ماه آینده و تا ماه سپتامبر به 200 هزار نفر برسد.
این در حالی است که «الکس اِیزار» وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا روز گذشته (دوشنبه) هشدار داد که زمان برای آمریکا برای تحت کنترل درآوردن شیوع ویروس کرونا رو به پایان است.
فارس

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/371571/کرونا-در-آمریکا؛-44-هزار-مبتلا-و-350-فوتی-در-بیست‌وچهار-ساعت-گذشته
بستن   چاپ