پیام ویژه
مرگ تراژیک 19 هموطن در انفجار تهران+ جزئیات لحظه به لحظه
چهارشنبه 11 تیر 1399 - 1:11:12 PM
پیام ویژه - آخرین خبر / آخرین گزارش ها از آتش سوزی هولناک در کلینیک سینا حکایت از جان باختن 19 نفر دارد گفته می‌شود که برخی از آن ها در اتاق عمل مشغول درمان بودند.
پیمان صابریان، رئیس مرکز اورژانس تهران با بیان جزئیات این حادثه تلخ گفت: 6 نفر از مصدومان به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شدند.
به گفته وی این حریق و انفجار در یکی از طبقه‌های منفی این کلینیک درمانی رخ داده است.
دکتر پیمان صابریان در این باره اظهار کرد: حوالی ساعت ٢١ روز جاری حادثه انفجار و حریق در کلینیک درمانی سینا اطهر واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به میدان قدس رخ داده است که تکنسین‌های اورژانس و سایر نیروهای امدادی در محل و در حال انجام عملیات هستند.
علت این حادثه نشئت گاز بیان شده است.
از مردم تقاضا شده است به علت شیوع ویروس کرونا از تجمع جدا خودداری کنند.
تعداد کشته‌های حادثه در کلینیک سینا اطهر افزایش یافت
به گزارش فارس، داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در خصوص تعداد کشته‌شدگان این حادثه گفت: متاسفانه 18 نفر از شهروندان‌مان که عمدتا در طبقه پنج ساختمان حضور داشتند جان خود را از دست دادند و ‌حال یک‌ نفر نیز وخیم گزارش شده است. سیزده نفر از این افراد در اتاق های عمل و ریکاوری که در بالاترین طبقه ساختمان قرار داشت حضور داشتند و به دلیل شرایط حرارت و دود، امکان خارج شدن نداشتند.
ارجاع اجساد حادثه به پزشکی قانونی
به گزارش فارس، اجساد 18 تن از جانباختگان حادثه شب گذشته آتش سوزی درکلینیک سینا اطهر جهت تعیین علت فوت به مرکز تشخیصی وآزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شدند.
بر اساس اعلام پزشکی قانونی، پس از بررسی واحراز هویت با دستور مقام قضایی اجساد تحویل بستگان درجه اول خواهدشد.
نشت گاز و اتصال برق علت حادثه کلینیک سینا اطهر نبود
به گزارش ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درباره حادثه آتش‌سوزی شب گذشته گفت: در فضای مجازی گمانه‌زنی‌های مختلفی در خصوص علت حادثه بیمارستان سینای اطهر اعلام می‌شود در حالی که نشت گاز و اتصال برق علت این حادثه نبوده است.
منصور درجاتی روز چهارشنبه افزود: در مورد حادثه شب گذشته هر نوع کاستی و کمبودی به خود ساختمان بر می‌گردد چون تجمع کپسول‌‎های اکسیژن و نگهداری نامناسب آنها حادثه‌ساز شده است.
وی یادآورشد: سرعت عمل و عملکرد آتش‌نشانان و امدادگران عالی بود و نخستین تماس برای دریافت کمک در ساعت 20:46 برقرار و در ساعت 21:20 دقیقه نخستین مصدوم از ساختمان خارج شد.
درجاتی اظهارداشت: امروز کارگروه مدیریت بحران برای بررسی دقیق علت حادثه و جزئیات آن برگزار می‌شود.
احراز هویت جانباختگان کلینیک سینا اطهر در حال انجام است
به گزارش باشگاه خبرنگاران، فروزش، مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران درباره روند احراز هویت جانباختگان حادثه انفجار مرکز درمانی سینا اطهر در خیابان شریعتی اظهار کرد: تاکنون 18 پیکر شامل 15 زن و 3 نفر مرد به پزشکی قانونی ارجاع شده‌اند.
وی افزود: متأسفانه شب گذشته یک نفر از مصدومان هم که به بیمارستان منتقل شده بود فوت کرد و مراحل انتقال جسد این متوفی هم در حال انجام است.
مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: از ساعاتی قبل با حضور بستگان متوفیان در مرکز تشخیص آزمایشگاهی استان تهران واقع در کهریزک مراحل شناسایی و تأیید هویت پیکر‌ها در حال انجام است.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/372383/مرگ-تراژیک-19-هموطن-در-انفجار-تهران--جزئیات-لحظه-به-لحظه
بستن   چاپ