پیام ویژه
با اشاره به نشست شورای امنیت
مقتدایی: آمریکایی چاره‌ای جز کوتاه آمدن و پذیرش منافع ایران ندارد
پنجشنبه 12 تير 1399 - 08:30:00
پیام ویژه - عباس مقتدایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نشست شورای امنیت درباره برجام و صحبت‌های وزیر خارجه با محوریت اجرای قطعنامه 2231 گفت: موضوع برجام و مباحث پیرامون آن آنقدر زمان بر شده است که اکنون تبدیل به جاده‌ای یک طرفه شده که جمهوری اسلامی براساس مفاد برجام عمدتا پرداخت کننده بوده و کشورهای طرف دیگر به ویژه اروپایی‌ها و غربی‌ها و آژانس دریافت کننده بودند. ما تعهدات‌مان را نقدا پرداخت کردیم اما مطالبات‌مان را به صورت نسیه گرفته و تاکنون هم عملا نتایج برجام برای ایران اجرایی نشده است. آنچه باقی مانده جنازه‌ای از برجام است.
وی افزود: در مقطع خاص فعلی منافع ملی جمهوری اسلامی ایران اقتضا می‌کند که روش برخورد ما متفاوت شده و مطالبه جدی‌تری از کشورهای اروپایی و غربی داشته باشیم.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به صحبت‌های ظریف در نشست شورای امنیت گفت:‌ صحبت‌هایی که وزیر خارجه خطاب به سایر کشورها در جلسه شورای امنیت اعلام کرد نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران برای حفظ منافع ملی خود جدی است و کوتاه نخواهد آمد. ما تحت فشار و با یک جو روانی و با عملیات‌هایی نظیر تحریم حاضر نمی‌شویم منافع مردم را فدای فشارها یا تهدیدها کنیم. از این رو ایالات متحده آمریکا چاره‌ای جز کوتاه آمدن و پذیرش منافع کشور ما ندارند. اگر قرار باشد آن‌ها صرفا به دنبال دستیابی هر چه بیشتر به منفعت بوده و حاضر به عمل به تعهدات نباشند عملا هیچ مسیر جدیدی گشوده نخواهد شد.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/372896/مقتدایی--آمریکایی-چاره‌ای-جز-کوتاه-آمدن-و-پذیرش-منافع-ایران-ندارد
بستن   چاپ