پیام ویژه
توقف فعالیت یک مرکز نگهداری حیات وحش در استان بوشهر
سه شنبه 17 تير 1399 - 12:46:08
پیام ویژه - ، فعالیت یک مرکز نگهداری حیات وحش بدلیل عدم استاندارد بودن شرایط نگهداری گونه ها و عدم توجه به اصول زیست محیطی نگهداری گونه ها با انتقال گونه های موجود در استان بوشهر متوقف و باقیمانده گونه ها شامل چند راس قوچ و میش به یک مرکز نگهداری مجاز و استاندارد منتقل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ، فرهاد قلی نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این خصوص گفت : نگهداری گونه های حیات وحش در مراکز نگهداری یا تکثیر و یا در باغ های وحش باید با فراهم سازی شرایط استاندارد و توجه به اصول اکولوریکی باشد زیرا عدم توجه به اصول صحیح نگهداری گونه ها موجب مرگ و میر گونه می شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اهمیت گونه های حیات وحش می گوید : نگهداری گونه های حیات وحش در شرایط اسارت بدلیل عدم تطابق با شرایط زیستگاهی توصیه نمی شود .
ولی نگهداری گونه ها برای تکثیر و یا نگهداری در باغ های وحش جهت آموزش و آشنایی با حیات وحش باید وفق قوانین و مقررات با مجوز سازمان حفاظت محیط زیست و رعایت و فراهم سازی شرایط استاندارد باشد که در این راستا مراکز نگهداری و تکثیر تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارند و در بازرسی مراکز مذکور در استان بوشهر یک مرکز که در یک واحد درمانی مبادرت به نگهداری چند راس پستاندار نموده بدلیل شرایط نامساعد نگهداری گونه ها منتقل و فعالیت مرکز مذکور متوقف شد.
شایان ذکر است دو مرکز تکثیر حیات و حش و دو باغ پرندگان در استان بوشهر وجود داشته که تحت نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر قرار دارند.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/376889/توقف-فعالیت-یک-مرکز-نگهداری-حیات-وحش-در-استان-بوشهر
بستن   چاپ