پیام ویژه
مسکو: روسیه هرگز با طالبان همکاری نکرده است
سه شنبه 17 تير 1399 - 19:07:26
پیام ویژه - رئیس شورای امنیت فدرال روسیه با تأکید بر حمایت آشکار آمریکا از ایجاد طالبان اعلام کرد: روسیه هرگز با طالبان همکاری نکرده است.
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خری رخ به نقل از تاس، «نیکلای پاتروشف» رئیس شورای امنیت فدرال روسیه امروز سه شنبه در مصاحبه ای اعلام کرد که مسکو هرگز با طالبان افغانستان همکاری نکرده است.
رئیس شورای امنیت فدرال روسیه در این خصوص افزود:صادقانه بگویم، این آمریکا بود که به تشکیل جنبش طالبان کمک کرد و در دهه 1980 میلیاردها دلار در حمایت از مجاهدین افغانستان هزینه کرد که بعدها بخش اعظمی از نیروهای تروریستی را نه تنها در افغانستان که در کل منطقه تشکیل دادند.
«نیکلای پاتروشف» در ادامه اضافه کرد: در مقابل روسیه هرگز با طالبان همکاری نکرده است و حتی دیوان عالی روسیه در سال 2003 طالبان را به عنوان گروه تروریستی معرفی کرده است.
گفتنی است روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز پیشتر مدعی شده بود که مقامات نهادهای اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که واحد «اطلاعات ارتش روسیه» بطور محرمانه به شبه نظامیان مرتبط با طالبان پول می‌دهد تا اقدام به کشتن نیروهای ائتلاف از جمله نظامیان آمریکایی در افغانستان کنند.
در مقابل، سفارت روسیه در واشنگتن با رد این اتهامات، در پیامی توئیتری نوشته بود: اتهامات بی اساس مطرح شده از سوی نیویورک تایمز درباره اینکه مسکو مغز متفکر کشتار نظامیان آمریکایی در افغانستان است، منجر به این می‌شود که کارکنان سفارت خانه‌های روسیه در واشنگتن و لندن مورد تهدیدهای مستقیم قرار بگیرند.
بیشتر بخوانید:
روسیه، عربستان سعودی، میانمار و کره شمالی توسط انگلیس تحریم شدند
روسیه مذاکره با آمریکا بر سر گسترش «گروه 7 »را تکذیب کرد
روسیه: مکانیسم حل اختلاف در برجام فاقد رویه‌های روشن است

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/377169/مسکو--روسیه-هرگز-با-طالبان-همکاری-نکرده-است
بستن   چاپ