پیام ویژه
نگرانی لیبرمن از واکنش ایران: دهان رئیس موساد را ببندید
سه شنبه 17 تير 1399 - 19:38:07
پیام ویژه - وزیر جنگ پیشین اسرائیل تلویحا گفته است «منبع اطلاعاتی از خاورمیانه» که روزنامه نیویورک تایمز دو بار در روزهای گذشته با استناد به او، اسرائیل را عامل انفجار در سایت هسته‌ای نطنز در ایران معرفی کرده، ارشدترین مقام اطلاعاتی اسرائیل است.

به گزارش جام نیوز ، تایمز اسرائیل با انتشار گفته‌های آویگدور لیبرمن، نوشت ظاهرا اشاره او به یوسی کوهن، رییس موساد، سازمان جاسوسی اسرائیل است.
لیبرمن دوشنبه 16 تیر در گفت‌وگو با رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی، بدون بردن نام یوسی کوهن گفت تمام مقامات جامعه اطلاعاتی اسرائیل به خوبی آگاه هستند که فردی که منبع اطلاعاتی اخیر بوده، کیست و تنها بنیامین نتانیاهو می‌تواند «دهان او را ببندد».
روزنامه نیویورک تایمز 13 تیر، یک روز پس از رویداد سایت اتمی نطنز، به نقل از «یک منبع اطلاعاتی خاورمیانه» بدون بردن نام او، نوشته بود که اسرائیل در پشت پرده این اقدام بوده است.
اما ساعاتی بعد از آن‌که بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، 15 تیر در گفت‌وگو با رادیوی دولتی اسرائیل اظهار داشت که همه رویدادهای اتفاق افتاده در سایت‌های اتمی ایران را «لزوما نباید به اسرائیل ربط داد»، روزنامه نیویورک تایمز شامگاه همان روز، بار دیگر به نقل از «یک منبع اطلاعاتی در خاورمیانه» اسرائیل را عامل این انفجار معرفی کرد.
نیویورک تایمز در گزارش 15 تیر، منبع اطلاعاتی خود را فردی «ارشد» نامید و به نقل از او نوشت که این اقدام از طریق انفجار بمب قوی صورت گرفت.
به گزارش رسانه‌های اسرائیل، آویگدور لیبرمن در اشاره تلویحی به اینکه رییس موساد عامل درز دادن گزارش در خصوص مسئولیت اسرائیل در انفجار نطنز است، گفت «من انتظار دارم که نخست وزیر دهان او را ببندد؛ مخصوصا از زمانی که او (یوسی کوهن) کارزار خود را در حزب لیکود آغاز کرده» و درز دادن این خبر «بخشی از رقابت‌های سیاسی درون حزبی برای رهبری حزب بوده است».
نام یوسی کوهن به عنوان کسی که ممکن است بعد از ریاست موساد، وارد دنیای سیاست شده و پس از خروج بنیامین نتانیاهو از رهبری حزب لیکود به این مقام و نخست وزیری چشم داشته باشد، در رسانه‎‌های اسرائیل مطرح است.
106

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/377196/نگرانی-لیبرمن-از-واکنش-ایران--دهان-رئیس-موساد-را-ببندید
بستن   چاپ