پیام ویژه
17 مرکز آموزش مهارتی در صنایع قزوین ایجاد می‌شود
چهارشنبه 18 تير 1399 - 13:00:11
وزارت رفاه
پیام ویژه - 17 مرکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی (جوار کارگاهی) سال جاری در صنایع استان قزوین ایجاد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قزوین اظهار کرد : این مراکز در پی مذاکرات با واحدهای صنعتی و در قالب انعقاد تفاهم نامه با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، در محیط های کارگاهی و تولیدی صنایع استان قزوین ایجاد می شوند.
محسن مددی با بیان این که مراکز جوار کارگاهی جدید به مهارت آموزان در رشته ها و حرفه های مختلف از جمله صنایع ساختمان و کاشی کاری، خیاطی و دوخت و دوز، تعمیر قطعات خودرو و تعمیر و راه اندازی وسایل سرمایشی و گرمایشی آموزش ارایه خواهند کرد،افزود: مهارت آموزان در مراکز آموزش جوار کارگاهی از نزدیک مهارت های شغلی مورد نیاز خود را فرا می گیرند.
وی با بیان اینکه تقویت مهارت به اشتغالزایی جوانان و رونق تولید کمک می کند، گفت: ارایه آموزش های مهارتی در محیط کار و تولید بازدهی بهتری برای مهارت آموزان به دنبال دارد و به آنان آمادگی مناسبی برای ورود به بازار کار می بخشد.
وی همچنین از انعقاد قرارداد همکاری بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی قزوین در سال جاری خبر داد و در پایان گفت: این تفاهم نامه با هدف بهره گیری حداکثری از توان و ظرفیت فعالان بخش خصوصی برای گسترش مهارت آموزی به زودی امضاء خواهد شد. 
علاوه بر مراکز جوار کارگاهی و آموزشگاه های سیار و آموزشگاه های موجود در سطح زندان ها و پادگان ها، 167 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان قزوین دارای مجوز فعالیت هستند.10 مرکز دولتی فنی و حرفه ای به متقاضیان در استان قزوین آموزش های مهارتی ارایه می کنند.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/377739/17-مرکز-آموزش-مهارتی-در-صنایع-قزوین-ایجاد-می‌شود
بستن   چاپ