پیام ویژه
عصبانیت آمریکا از گزارش سازمان ملل درباره ترور سردار سلیمانی
پنجشنبه 19 تير 1399 - 06:25:37
پیام ویژه - گزارش سازمان ملل درباره غیرقانونی بودن ترور سپهبد «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصبانیت آمریکا را برانگیخت.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز ، «مورگان اورتگاس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفته انتشار این گزارش از سوی سازمان ملل و محکوم کردن آمریکا بابت حمله به سردار سلیمانی نیازمند «نوع خاصی از عدم صداقت فکری» بوده است.
دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در حالی که بیش از 6 ماه از عملیات تروریستی علیه سردار سلیمانی می‌گذرد هنوز نتوانسته نماینده‌های کنگره و افکار عمومی را درباره ضروری بودن این عملیات برای پیشبرد منافع آمریکا قانع کند.
با وجود این، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌اش مدعی شده که عملیات آمریکا برای «دفاع از خود» انجام شده است.
اورتگاس همچنین بدون اشاره به نقش سردار سلیمانی در مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه از ایشان به عنوان «مرگبارترین تروریست جهان» اسم برده است.
این در حالی است که کارشناسان می‌گویند در سال‌های گذشته چنانکه سیاست‌هایی مانند حمایت آمریکا از فرقه منافقین و یا نقش این کشور در شکل‌گیری داعش نشان داده‌اند، «تروریسم» از نگاه واشنگتن نه بر اساس ملاک‌های واقعی شاخص این مفهوم بلکه بر اساس منافعی که برای آمریکا به همراه داشته تعریف شده و محک زده شده است.
به گفته تحلیلگران، مقام‌های آمریکایی ابایی از این ندارند که جنایت‌پیشگی‌های گروهی که با آنها دشمن مشترک دارند را «آزادی‌خواهی» و مقابله با داعش توسط کشورها و گروه‌های ناهمسو را «تروریسم» و «اقدام مخرب در منطقه» لقب دهند.
از همین روست که آمریکا در سال 2011 حاضر می‌شود فرقه منافقین را علی‌رغم سابقه آشکارش در کشتار غیرنظامیان از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کند، یا در سال 2012 علی‌رغم علم به اینکه حمایت از معارضان مسلح سوری تشکیل گروهی مانند داعش را به همراه خواهد داشت، تداوم این سیاست را در دستور کار قرار می‌دهد و یا در سال 1979 به عنوان بخشی از «دکترین ریگان» حمایت از تروریست‌ها در افغانستان را پیگیری می‌کند.
فارس

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/378334/عصبانیت-آمریکا-از-گزارش-سازمان-ملل-درباره-ترور-سردار-سلیمانی
بستن   چاپ