پیام ویژه
کرونا همچنان بر اقتصاد کشاورزی خراسان جنوبی می‌تازد
پنجشنبه 19 تير 1399 - 10:08:04
پیام ویژه - غلامرضا قوسی، امروز پنج شنبه 19 تیر به رسانه‌های گروهی گفت: بیش از 16 هزار و 726 هکتار از سطح زیرکشت باغات استان مربوط به محصول زرشک است که سالانه 21 هزار تن محصول از این باغات برداشت می‌شود.
به گزارش ایسنا، وی افزود: سالانه 6600 تن محصول زرشک در استان بسته‌بندی و 2770 تن فرآوری می‌شود که به نسبت میزان برداشت محصول، رقم بسیار پایینی است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: سالانه کمتر از دو درصد زرشک خراسان جنوبی صادر و بیشتر محصول زرشک در داخل کشور مصرف می‌شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا مصرف آن کاهش یافته است.
قوسی گفت: با اجرای سیاست‌های جهش تولید در سال جاری، رشد 15 درصدی تولیدات بخش کشاورزی استان نسبت به سال گذشته هدف‌گذاری شده است.
وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در قالب جهش تولید، امسال 132 هزار تن به تولیدات بخش کشاورزی استان افزوده خواهد شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سنوات گذشته متوسط رشد افزایش تولیدات کشاورزی استان معادل 2.5 درصد بوده و متوسط قیمت هر کیلوگرم محصول کشاورزی در سال جاری 135 هزار ریال در نظر گرفته شده است.
قوسی ادامه داد: با افزایش تولید 132 هزار تن تولید در سال جهش تولید، ارزش تولیدات این بخش نیز به 17 هزار و 820 میلیارد ریال نسبت به درآمد حاصله سال قبل افزوده می‌شود.
وی تصریح کرد: میزان تولید محصولات باغی استان طی سال گذشته 114 هزار تن بود که بر اساس برنامه ششم توسعه به 139 هزار تن و برنامه جهش تولید تا 160 هزار تن افزایش خواهد یافت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین محصولات زراعی استان از 540 هزار تن در سال گذشته در قالب هدف‌گذاری جهش تولید به 580 هزار تن خواهد رسید.
قوسی بیان کرد: افزایش محصولات تولیدی حوزه دام و طیور از 211 هزار به 235 هزار تن، تولیدات گلخانه‌ای از 13 هزار به 35 هزار تن نیز در سال جهش تولید پیش‌بینی شده است.
وی یادآور شد: در مجموع تولیدات بخش کشاورزی استان از 879 هزار تن در سال قبل به 886 هزار تن در برنامه ششم توسعه و یک میلیون و 11 هزار تن در سال جهش تولید پیش‌بینی شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: برش شهرستانی برنامه ارائه شده بر مبنای شاخص‌های بخش کشاورزی تنظیم و در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفته است.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/378464/کرونا-همچنان-بر-اقتصاد-کشاورزی-خراسان-جنوبی-می‌تازد
بستن   چاپ