پیام ویژه
مدیرکل منابع طبیعی استان خبر داد:
اجرای 23 هزار هکتار عملیات آبخیزداری در لرستان
پنجشنبه 19 تير 1399 - 10:05:32
پیام ویژه - شیرزاد نجفی امروز 19 تیرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: میزان فرسایش خاک و تولید رسوب در حوزه آبخیز چولهول از میانگین استانی بسیار بالاتر بوده و به علت کوهستانی بودن و شیب زیاد، این منطقه بسیار سیل‌خیز است به‌طوری‌که بخش اعظم رواناب‌های وارده به رودخانه افرینه و شهر پلدختر از این حوزه سرچشمه می‌گیرد.
وی به فرسایش‌ها و رواناب‌های جاری شده در همه نقاط حوزه که کاملاً قابل مشاهده هستند اشاره کرد و افزود: به‌منظور کنترل فرسایش خاک، کاهش سیلاب، حفظ جنگل‌ها و مراتع، جلوگیری از تخریب جاده‌ها و ابنیه‌ها، منازل روستایی و... دستور کار مطالعه تفضیلی اجرایی و همچنین اجرای عملیات آبخیزداری در این حوزه توسط اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه با اعتباری بالغ‌بر شش میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی شروع‌شده که این عملیات شامل بندهای سنگی ملاتی، گابیونی، خاکی، عملیات بیومکانیکی و بیولوژیکی است.
نجفی خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته؛ برای انجام و به اتمام رساندن عملیات آبخیزداری در این حوزه، اعتباری بالغ بر 70 میلیارد تومان در طی یک دوره پنج‌ساله لازم است.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/378469/اجرای-23-هزار-هکتار-عملیات-آبخیزداری-در-لرستان
بستن   چاپ