پیام ویژه
بررسی دیپلماسی اقتصادی با حضور ظریف در کمیسیون صنایع
سه شنبه 24 تير 1399 - 16:38:45
پیام ویژه - حجت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حضور وزیر امورخارجه و معاونان وی در جلسه کمیسیون صنایع برای بررسی وضعیت دیپلماسی اقتصادی گفت: از آن‌ جایی که زنجیره مکمل تولید، صادرات است، دیپلماسی اقتصادی باید به عنوان یکی از ضرورت‌های کشور مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: در این جلسه آقای ظریف گزارشی از اقدامات انجام گرفته توسط وزارت امورخارجه در حوزه توسعه دیپلماسی اقتصادی، مشکلات و مسائل موجود در این حوزه ارائه کرد.
نماینده مردم فسا در مجلس با اشاره به سه ماموریت وزارت امور خارجه در صادرات و واردات، ادامه داد: صادرات مواد غیرنفتی، خدمات فنی مهندسی و نیروی انسانی مازاد کشور، ماموریت وزارت خارجه در حوزه صادرات بوده و افزایش انگیزه برای سرمایه‌گذاری خارجی، واردات توریست و فناوری سه مأموریت وزارت امور خارجه در حوزه واردات است.
سخنگوی کمیسیون صنایع با اشاره به طرح دیدگاه‌های نمایندگان در این جلسه، گفت: عدم شناخت بازارهای هدف، ضرورت آموزش تجار ایرانی، اصلاح ساختار وزارت خارجه، ضرورت استفاده از پول دیجیتال و جذب نیروی متخصص از جمله مواردی بود که مورد تاکید نمایندگان قرار گرفت. همچنین توسعه صادرات محصولات کشاورزی، چگونگی جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور و به کارگیری سفرای متخصص از جمله نکات مطرح شده از سوی نمایندگان بود.
فیروزی در پایان گفت: در این جلسه مقرر شد کمیته مشترکی از بخش اقتصادی وزارت امور خارجه و کمیسیون صنایع و معادن تشکیل شود تا راهکارهای توسعه صادرات را مشخص کنند.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/384315/بررسی-دیپلماسی-اقتصادی-با-حضور-ظریف-در-کمیسیون-صنایع
بستن   چاپ