پیام ویژه
دو جاسوس وابسته به آمریکا در سوریه دستگیر شدند +عکس
پنجشنبه 9 مرداد 1399 - 10:57:06
مشرق نیوز
پیام ویژه - خبرگزاری رسمی سوریه گزارش کرد که نیروهای این کشور موفق شدند دو جاسوس وابسته به آمریکا را دستگیر کنند.
به گزارش مشرق ، خبرگزاری رسمی سوریه «سانا»، شامگاه چهارشنبه (هشتم مرداد)، گزارش داد که دو تروریست گروه موسوم به «مغاویر الثوره» که تحت فرمان آمریکا هستند، دستگیر شده‌اند.
طبق این گزارش، یک منبع میدانی در تدمر (در استان حمص) خبر داد که نیروهای سوریه بر پایه اطلاعات به‌دست آمده و نظارت مستمر بر محورهای احتمالی نفوذ گروه‌های تروریستی توانستند دو تروریست را در جنوب شهر «القریتین» در شرق استان «حمص» دستگیر کنند که طبق اعتراف این دو تروریست از پایگاه غیرقانونی آمریکا در منطقه «التنف» محل حضور ارتش سوریه نفوذ کرده بودند.
این منبع میدانی همچنین به سانا گزارش داد که این دو تروریست سلاح و دوربین گوگل در اختیار داشتند.

پیام ویژه

«محمد الدخول» و «عبدالله حویان شلاش» دو تروریست دستگیر شده، اعتراف کردند که عضو گروه تروریستی مغاویر الثوره هستند؛ نیروهایی که در پایگاه التنف تحت فرمان آمریکا هستند.
این دو تروریست همچنین اعتراف کردند که پس از دریافت آموزش‌های لازم به آنها سلاح،‌ موتورسیکلت، دوربین و موبایل داده شده است و سپس به پایگاه آمریکا در منطقه التنف اعزام شده‌اند. طبق اعتراف این دو تروریست، آنها در التنف پس از دریافت پول، نقشه‌هایی برای یافتن محل حضور ارتش سوریه تحویل گرفته‌اند.
دو تروریست یادشده در ادامه اعتراف کردند که از پایگاه التنف و از طریق منطقه «السبع» به منطقه «البصیری» نفوذ کرده‌اند و توانسته‌اند تا شهر القریتین (استان حمص - مرکز سوریه) پیشروی کنند.
طبق اعترافات، این دو تروریست پس از ورود به القریتین، اقدام به عکسبرداری از محل حضور ارتش سوریه و تأسیسات اقتصادی می‌کنند تا با همکاری عناصر سازمان تروریستی داعش در چاه‌های نفت و گاز بمب کار بگذارند و به مقرهای نظامی و شهروندان سوریه حمله کنند؛ با این حال، این دو تروریست پس از رسیدن به منطقه القریتین دستگیر می‌شوند.
ارتش سوریه پیشتر نیز در اقدامی مشابه تعدادی از این تروریست‌ها را دستگر کرده بودند یکی از آنها اعتراف کرده بود تروریست‌ها تحت اشراف مربیان آمریکایی آموزش داده می‌شوند.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/400939/دو-جاسوس-وابسته-به-آمریکا-در-سوریه-دستگیر-شدند--عکس
بستن   چاپ