پیام ویژه
پیش خرید 100 میلیون واکسن کروناویروس دیگر توسط آمریکا
شنبه 11 مرداد 1399 - 2:13:42 PM
پیام ویژه - به گزارش ایسنا و به نقل از CNBC، دولت آمریکا برای تهیه و تحویل 100 میلیون دوز از واکسن احتمالی کروناویروس به شرکت های دارویی "سانوفی"(Sanofi) و "گلکسو اسمیت کلاین"(GlaxoSmithKline) که به اختصار GSK نامیده می شود، تا 2.1 میلیارد دلار پرداخت می کند.
این شرکت ها گفته اند که بیش از 750 میلیون دلار از مبلغی که دولت آمریکا به آنها پرداخت می کند، برای حمایت از توسعه بیشتر واکسن کروناویروس از جمله کارآزمایی های بالینی مورد استفاده قرار می گیرد و مابقی برای ساخت و تحویل 100 میلیون دوز استفاده خواهد شد. همچنین ایالات متحده آمریکا می تواند 500 میلیون دوز دیگر نیز سفارش دهد.
این خبر کمتر از دو هفته پس از اعلام دولت آمریکا مبنی بر پرداخت 1.95 میلیارد دلار برای تولید 100 میلیون دوز واکسن کروناویروس توسط شرکت های Pfizer و BioNTech اعلام شده است.
"توماس تریومف" معاون اجرایی و رئیس بخش واکسن شرکت سانوفی گفت: نیاز جهانی به واکسن برای کمک به جلوگیری از بیماری کووید-19 بسیار زیاد است و هیچ واکسن یا شرکتی به تنهایی قادر به پاسخگویی به تقاضای جهانی نیست.
وی افزود: از ابتدای شیوع این بیماری همه گیر، "سانوفی" از تخصص و منابع علمی عمیق خود برای کمک به رفع این بحران با همکاری وزارت بهداشت، درمان و خدمات انسانی ایالات متحده برای باز کردن یک مسیر سریع به سمت توسعه واکسن و تولید در مقیاس وسیع، بهره برداری کرده است.
مقامات بهداشت و درمان می گویند براساس داده های جمع آوری شده توسط محققان دانشگاه "جان هاپکینز"، تا زمانی که واکسنی برای کروناویروس جدید که تاکنون بیش از 17 میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و بیش از 667 هزار نفر را کشته است، ساخته نشود، به حالت عادی باز نخواهیم گشت. 
براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر بیش از 150 واکسن در دست تهیه هستند که 25 مورد آنها در حال گذراندن مرحله کارآزمایی بالینی هستند. این یک بازه زمانی رکورد شکن برای طی فرآیندی است که به طور معمول حدود یک دهه طول می کشد تا یک واکسن موثر و ایمن ایجاد شود. سریعترین تولید واکسن تاکنون برای اوریون بوده است که بیش از چهار سال طول کشید و در سال 1967 مجوز تولید گرفت.
شرکت های "سانوفی" و "GSK" در تاریخ 14 آوریل اعلام کردند که توافق نامه ای برای ساخت مشترک واکسن کووید-19 تا پایان سال آینده منعقد کرده اند. سانوفی گفت فناوری مورد استفاده در تهیه واکسن های آنفلوانزا را بازنگری می کند و مجدداً مورد استفاده قرار می دهد، در حالی که GSK یک فناوری کمکی را ارائه می دهد که واکنش ایمنی در واکسن ها را تقویت می کند.
سانوفی به مرحله آزمایش بالینی این واکسن بالقوه رسیده است و انتظار دارد که مراحل اولیه آزمایش انسانی آن را در ماه سپتامبر آغاز کند و پس از آن مرحله آخر آزمایش را تا پایان سال جاری میلادی انجام دهد. اگر ثابت شود که این واکسن بی خطر و مؤثر است، این دو شرکت انتظار دارند که در نیمه اول سال 2021 مجوز تولید انبوه آن را درخواست کنند.
"الکس آذر" دبیر وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا (HHS) روز جمعه در بیانیه ای اظهار داشت که نمونه واکسن هایی که برای آمریکا خریداری می شوند شانس این را افزایش می دهد که ما به محض پایان سال جاری حداقل یک واکسن ایمن و مؤثر داشته باشیم.
وی گفت: این سرمایه گذاری به این دو شرکت کمک می کند کارآزمایی های بالینی و ساخت واکسن خود را سریع تر انجام دهند و می تواند صدها میلیون دوز واکسن امن و مؤثر را برای مردم آمریکا به ارمغان آورد.
شرکت سانوفی شرکت داروسازی فرانسوی و چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر پاریس قرار دارد. این شرکت در سال 1973 به عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت نفتی "الف اکیتین" تأسیس شد. این شرکت در سال 1994 از "الف اکیتین" تفکیک و به عنوان یک شرکت مستقل ثبت گردید.
شرکت کنونی سانوفی حاصل ادغام چندین شرکت دارویی و آزمایشگاه داروسازی اروپایی و آمریکایی است. شرکت سانوفی در حال حاضر از نظر میزان فروش سالیانه٬ به عنوان چهارمین شرکت بزرگ در صنایع داروسازی جهان٬ شناخته می‌شود.
شرکت گلاکسواسمیت‌کلاین نیز یک شرکت بریتانیایی و چندملیتی داروسازی و تولیدکننده انواع محصولات بهداشتی است که دفتر مرکزی آن در شهر لندن قرار دارد. این شرکت در سال 2009 از لحاظ میزان فروش دارو، پس از فایزر، نوارتیس و سانوفی به عنوان چهارمین شرکت دارویی جهان انتخاب شد. 
شرکت کنونی در سال 2000 با ادغام شرکت "گلاکسو ولکام" و شرکت "اسمیت‌کلاین بیچام" تأسیس شد. 
شرکت "گلاکسواسمیت‌کلاین" طیف وسیعی از داروها را تولید می‌نماید که برای بیماری‌هایی مانند آسم، سرطان، کنترل ویروس‌ها، عفونت ها، سلامت روانی، دیابت و بیماری‌های دستگاه گوارش استفاده می‌شوند. این شرکت همچنین دارای بخش تولید کالاها و محصولات بهداشت دهان و دندان و نیز تولید محصولات مراقبت‌های بهداشتی است که توسط شرکت‌های تابعه آن از جمله "سنسوداین"، "بوست"، "هورلیکز" و "جاویزکن" مدیریت می‌شوند. 
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/403008/پیش-خرید-100-میلیون-واکسن-کروناویروس-دیگر-توسط-آمریکا
بستن   چاپ