پیام ویژه
افشای توطئه آمریکا برای جلوگیری از قطع وابستگی ایران در تولید مرغ
شنبه 11 مرداد 1399 - 15:02:22
پیام ویژه -

برای دیدن این کلیپ لطفا امکان استفاده از جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال نمایید،و از مرورگر خود را بروزرسانی نمایید

فارس / رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از توطئه آمریکا برای جلوگیری از قطع وابستگی ایران در تولید مرغ خبر داد.
 سید جواد ساداتی نژاد در گفتگوی تلویزیونی خود گفت: ما سالانه 2.5 میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌کنیم و در ظاهر نیاز داخل تأمین می‌شود و حتی ممکن است صادرات نیز داشته باشیم.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما این ظاهر قضیه است ولی بطن کار به این شکل است که ما تا سال 72 گوشت مرغ مورد نیاز کشور توسط لاین آرین که یک تولیدکننده داخلی است تأمین می‌شود.
وی افزود: از سال 72 به بعد مرغ اجداد برای تأمین مرغ مورد نیاز مردم به کشور وارد می‌شد.
ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: در خرداد ماه امسال کار تولید مرغ لاین آرین از سر گرفته شد و پس از شروع به کار لاین آرین و حرکت به سمت خودکفایی در این حوزه آمریکا تحریم مرغ اجداد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در ابتدای تیرماه برداشت.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار داشت: پس از برداشتن تحریم مرغ اجداد از سوی آمریکا به دنبال تولید مرغ لاین آرین در داخل بعضی‌ها در کشور برای ادامه این مسیر خودکفایی سست شدند.
وی افزود: برای حمایت از تولید مرغ در داخل کشور ما تنها نیاز به 1400 میلیارد تومان اعتبار آن هم برای یک سال و به صورت سرمایه در گردش داریم و در سال‌های بعد با خرید این مرغ در بازار حمایت های لازم از آن به عمل خواهد آمد.
ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: اگر این اعتبار تخصیص یابد در سال 1400، 50 درصد مرغ مورد نیاز کشور توسط لاین آرین تولید می‌شود و در ادامه کار در سال 1403 صد درصد مرغ مورد نیاز کشور توسط لاین آرین تأمین خواهد شد.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/403026/افشای-توطئه-آمریکا-برای-جلوگیری-از-قطع-وابستگی-ایران-در-تولید-مرغ
بستن   چاپ