پیام ویژه
شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا ثابت ماند
شنبه 11 مرداد 1399 - 17:08:45
پیام ویژه - شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا نسبت به هفته گذشته تغییری نکرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز ، شرکت‌های انرژی ایالات متحده شمار دکل‌های نفت و گاز طبیعی را بدون تغییر و به تعداد بی‌سابقه پایین هفته گذشته‌ نگه داشتند و تعداد دکل‌ها برای پنجمین ماه پیاپی سقوط کرد، این در حالی است که کمترین شمار کاهش ماهانه دکل‌ها در ماه ژوئیه و به دلیل بهبود قیمت‌ها به ثبت رسید.
بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (دهم مردادماه) خود آورده است که مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به 31 ژوئیه (جمعه، دهم مردادماه) نسبت به هفته پیش از آن بدون تغییر بود و در تعداد 251 دستگاه، یعنی کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال 1940) ثابت ماند. 
پیش از این هفته، شمار دکل‌ها برای دوازدهمین هفته پیاپی کاهش یافته بود.
تعداد کل دکل‌های نفتی فعال در ماه ژوئیه، نسبت به ماه پیش از آن 14 دستگاه کاهش یافت و روند کاهشی شمار دکل‌ها را برای پنجمین ماه پیاپی ثبت کرد. این در حالی است که تعداد دکل‌های کاهش یافته در این ماه نسبت به چهار ماه پیش از آن کمتر بود.
مجموع دکل‌های نفتی فعال در آمریکا این هفته، با یک دستگاه کاهش به 180 دستگاه رسید، این در حالی است که شمار دکل‌های میدان‌های گازی با یک دستگاه افزایش به 69 دستگاه رسید.
در حالی که قیمت نفت ایالات متحده از آغاز سال جاری به دلیل تضعیف تقاضا در پی شیوع ویروس کرونا حدود 35 درصد کاهش یافته است، قیمت نفت خام ایالات متحده با افزایش 112 درصدی در سه ماه گذشته و با امید به بهبود اقتصاد جهانی با کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار ویروس کرونا، روز جمعه به حدود 40 دلار برای هر بشکه رسید.
تحلیلگران اعلام کردند افزایش قیمت نفت شرکت‌های انرژی را ترغیب خواهد کرد روند کاهش تعداد دکل‌ها را کندتر کنند و احتمال دارد اواخر امسال چند دستگاه به شمار دکل‌ها اضافه شود.
شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا به‌عنوان شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده مورد توجه فعالان بازار نفت است.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/403203/شمار-دکل‌های-حفاری-نفت-و-گاز-آمریکا-ثابت-ماند
بستن   چاپ