پیام ویژه
یارانه بنزین 40 لیتر برای هر ایرانی در دستور کار مجلس
سه شنبه 14 مرداد 1399 - 11:03:03
پیام ویژه - یک نماینده مجلس گفته است که با بالا رفتن درآمد دولت از فروش بنزین 3000 هزار تومانی، حالا دیگر نوبت واریز یارانه بنزین به حساب همه مردم است.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز ، همزمان با طرح سهمیه بندی بنزین در آبان 98 که به اعتراضات گسترده مردمی در سراسر ایران منجر شد، برخی کارشناسان پیشنهاد دادند که یارانه بنزین به ازای هر شهروند پرداخت شود. تا به این وسیله نه ففط آنها که صاحب خودرو هستد، که تمامی شهروندان امکان استفاده از این یارانه را داشته باشند. این طرح که اکنون توسط برخی از نمایندگان مجلس در حال پیگیری است، به دنبال متناسب سازی یارانه پرداختی به مردم با تورم حاکم است.
یارانه بنزین به اندازه 40 لیتر 
در همین رابطه احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز به آن میزانی که قیمت کالاها افزایش یافته هست، یارانه دریافتی مردم افزایش نداشته، به ایسنا گفته است: نمایندگان طرحی را در مجلس تدوین کردند که بر اساس آن یارانه نقدی معادل 40 لیتر بنزین ماهانه به حساب هر ایرانی باید واریز شود.
بی خودروها هم شامل یارانه بنزین می شوند
به گفته او، این موضوع ارتباطی با سهمیه 60 لیتر بنزین ماهانه خودرو ندارد و به حساب هر ایرانی اعم از کسانی که خودرو دارند و یا ندارند، واریز می شود. این نماینده تصریح کرده؛ بر اساس این طرح هرچقدر قیمت بنزین افزایش یابد دولت باید به ازای 40 لیتر به مردم یارانه بپردازد. مردم می توانند از این یارانه برای استفاده از بنزین استفاده کرده یا مبلغ ریالی آن را دریافت کنند.
درآمد دولت در پی افزایش قیمت بنزین، بالا رفته
نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیات اینکه امروز ما در حوزه بنزین به خودکفایی رسیده ایم و درآمد دولت نیز با افزایش قیمت بنزین بالاتر رفته و اکنون می تواند یارانه آن را به مردم پرداخت کند، گفته است: طبق این طرح قیمت بنزین یارانه نقدی معادل این 40 لیتر بر اساس فوب خلیج فارس است و شناور خواهد بود و هر وقت قیمت بنزین بالاتر رفت باید یارانه آن نیز افزایش یابد نه این که یک یارانه ثابت واریز شود.
کاماپرس
2025

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/406508/یارانه--بنزین--40--لیتر-برای--هر-ایرانی--در-دستور-کار-مجلس
بستن   چاپ