پیام ویژه
اینتل به سرقت متهم شد
سه شنبه 14 مرداد 1399 - 12:06:45
پیام ویژه - شهر سخت افزار / اینتل به سرقت ترانزیستور متهم شد.
در یک اتفاق جنجالی دیگر، اینتل به نقض پتنت (حق مالکیت ابداع)های انستیتو میکروالکترونیک آکادمی علوم چین متهم شده است. این پتنت ها مربوط به طراحی ترانزیستورهای فین‌فت (FinFET) هستند که تقریباً در تمامی محصولات اینتل یافت می‌شود.
هفته گذشته در کمیته بازنگری پتنت های چین نقض یک پتنت به شماره 201110240931.5 از سوی اینتل مطرح می‌شود که مربوط به ترانزیستورهای FinFET است. این پتنت که به سال 2011 باز می گردد، توسط انستیتو میکروالکترونیک آکادمی علوم چین به ثبت رسیده است.
جالب اینکه گفته می‌شود مالکان چینی این پتنت خواستار پرداختن 28,664,380 دلار غرامت توسط اینتل شده‌اند. با توجه به اهمیت این پتنت و به‌کارگیری آن در طیف گسترده‌ای از محصولات اینتل، انتظار می‌رود اینتل نتواند به سادگی قسر در برود و احتمالاً در دادگاه مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.
ترانزیستورهای بر پایه فناوری FinFET در تمامی محصولات اینتل یافت می‌شوند و اگر این کمپانی واقعاً حق مالکیت ابداع آن را نادیده گرفته باشد، با یک دردسر جدی روبرو است.
ظاهراً جنگ پتنتی تازه ای در راه است و با توجه به تنش ها میان آمریکا و چین، ممکن است دادگاه های چین اینتل را به پرداخت غرامت محکوم کنند.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/406578/اینتل-به-سرقت-متهم-شد
بستن   چاپ