پیام ویژه
واکنش‌ آمریکا، انگلیس و فرانسه به انفجارهای بیروت
چهارشنبه 15 مرداد 1399 - 01:31:18
پیام ویژه - آمریکا، انگلیس و فرانسه به حادثه انفجار مهیب در «بیروت» پایتخت لبنان که به کشته و مجروح شدن شماری زیادی از ساکنان این شهر منجر شد واکنش نشان دادند.
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری رخ، مقام‌های کشورهای مختلف به حادثه انفجار مهیب در «بیروت» پایتخت لبنان که به کشته و مجروح شدن شماری زیادی از ساکنان این شهر منجر شد واکنش نشان دادند.
به نوشته خبرگزاری «رویترز» فرانسه اعلام کرد که آماده کمک به لبنان است. «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه در توییتی بدین مناسبت اعلام کرد: «فرانسه همیشه حامی لبنان ومردم این کشور بوده است. فرانسه آماده کمک رسانی به لبنان در صورت نیاز مقامات این کشور است.»
وزارت خارجه آمریکا نیز به انفجار در لبنان واکنش نشان داد. یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت، وزارت خارجه آمریکا با دقت گزارشها در زمینه انفجار در بیروت را دنبال میکند و آماده ارائه هرگونه کمک است. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت که اطلاعاتی در زمینه علت وقوع این انفجار در دست ندارد.
«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس نیز گفت که دولت این کشور آماده است به هر شکلی که ممکن است از لبنان حمایت کند. جانسون در توییتی گفت که تصاویر و فیلمهای امشب بیروت تکان دهنده بود. «دومنیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس نیز گفت که لندن کنار لبنان ایستاده است.
سازمان صلیب سرخ لبنان در تازه ترین آمار خود اعلام کرد که دست‌کم 70 نفر بر اثر انفجارهای بیروت کشته شده‌اند. شدت انفجار به ساختمان و مقر نخست‌وزیری لبنان نیز آسیب جزئی وارد کرده و حسان دیاب با حضور در دفتر خود از نزدیک در جریان خسارت‌ها قرار گرفت.
بیشتر بخوانید:
مسئول لبنانی: انفجار بیروت ناشی از یک محموله نیترات آمونیوم بوده است
موسوی انفجار بیروت را تأسف آور و نگران کننده خواند
شمخانی: در کنار مردم سرافراز و مقاوم لبنان برای هرگونه کمک و مساعدت ایستاده‌ایم

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/407221/واکنش‌-آمریکا،-انگلیس-و-فرانسه-به-انفجارهای-بیروت
بستن   چاپ