پیام ویژه
مشاور پادشاه بحرین: توافق عادی‌سازی روابط اسرائیل و امارات تأثیر دومینویی بر منطقه خواهد داشت
جمعه 31 مرداد 1399 - 12:40:59 PM
پیام ویژه - به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، مارک شنیر، خاخام یهودی و مشاور ویژه حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین در سخنانی گفت که پیش‌بینی می‌کند یک کشور عرب حوزه خلیج فارس دیگر پیش از پایان سال 2020 روابطش را با اسرائیل عادی کند.
وی در این باره گفت که توافقنامه عادی سازی روابط اسرائیل و امارات مانند تأثیر "دومینو" بر منطقه خواهد بود و کشورهای عرب دیگری از حوزه خلیج فارس به این توافقنامه ملحق خواهند شد.
شنیر در ادامه تصریح کرد که فکر نمی‌کند هیچ رهبر عربی در حوزه خلیج فارس بیشتر از پادشاه بحرین آماده عادی سازی روابط با اسرائیل باشد.
وی فاش کرد که پادشاه بحرین همیشه از تمایلش برای برقراری روابط با اسرائیل صحبت می‌کند و او بود که در شورای همکاری خلیج فارس تلاش‌ها برای "تروریستی" خواندن حزب‌الله لبنان را رهبری کرد.
شنیر درباره امکان عادی سازی روابط عربستان و اسرائیل نیز تأکید کرد که این مسأله مربوط به نسل‌ها است و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور آماده چنین معامله‌ای خواهد بود.
مارک شنیر خاخام آمریکایی یهودی است که به داشتن روابط نزدیک و مستحکم با برخی کشورهای عربی معروف است.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/423753/مشاور-پادشاه-بحرین--توافق-عادی‌سازی-روابط-اسرائیل-و-امارات-تأثیر-دومینویی-بر-منطقه-خواهد-داشت
بستن   چاپ