پیام ویژه
کم محلی اتحادیه اروپا به مراسم امضای توافق صلح اسرائیل- امارات
دوشنبه 24 شهريور 1399 - 10:17:15
پیام ویژه - به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت امور خارجه مجارستان به خبرگزاری ام‌تی‌آی گفت: پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان به دعوت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و به عنوان تنها وزیر اتحادیه اروپا در مراسم امضای این توافق در کاخ سفید شرکت خواهد کرد.
ترامپ که برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری قریب‌الوقوع کشورش تلاش می‌کند، ماه گذشته این توافق را اعلام کرد. وی روز جمعه نیز از پیوستن بحرین به این توافق خبر داد.
قدرت‌های بزرگ اروپایی همچون فرانسه و انگلیس از توافق عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و امارات استقبال کرده‌اند.
ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که لفاظی‌های ضد مهاجرانش و اقداماتش در راستای تحلیل و فرسایش استانداردهای دموکراتیک در رسانه، دادگستری و دانشگاه اغلب باعث انتقاد اتحادیه اروپا شده، یکی از حامیان مشتاق و پر وپاقرص ترامپ است.
پیتر سیارتو روز شنبه در صفحه فیس‌بوک خود نوشته بود: از آنجایی که کاخ سفید این برنامه را برای باثبات کردن منطقه آماده کرده است، این دومین تحولی است که ثابت می‌کند این بهترین برنامه صلح است و وعده می‌دهد که نهایتا صلح را در خاورمیانه برقرار سازد.
وی ضمن تحسین رهبران اسرائیل، امارات و بحرین افزود: رئیس جمهور آمریکا لایق تشکر و سپاس‌گزاری است!
به گفته سخنگوی وزارت امورخارجه مجارستان، سیارتو در جریان این سفر به واشنگتن با جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ نیز دیدار خواهد کرد.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/446955/کم-محلی-اتحادیه-اروپا-به-مراسم-امضای-توافق-صلح-اسرائیل--امارات
بستن   چاپ