پیام ویژه
نجات سی و شش قطعه کبک از دست دو شکارچی غیر مجاز
دوشنبه 24 شهريور 1399 - 10:27:28
پیام ویژه - مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج با اخذ حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی در عملیات بازرسی از منزل 2 شکارچی غیرمجاز 36 قطعه کبک، 32 قفس و 2 قبضه اسلحه شکاری، در یکی از روستاهای تابعه ی این شهرستان کشف و ضبط کردند.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان؛ فؤاد مصطفی نژاد گفت:در تفتیش و بازرسی از منزل این شکارچیان قدیمی در یکی از روستاهای توابع بخش کلاترزان شهرستان سنندج که با حکم قضایی انجام شد 36 قطعه کبک، 32 قفس و قبضه 2 اسلحه شکاری کشف و توقیف شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج با اشاره به اینکه واحد حقوقی این اداره اقدام به تشکیل پرونده در این خصوص و معرفی متخلفان به مراجع قضایی کرده است، اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج با هوشیاری و رصد 2 ماهه موفق به شناسایی محل اخفای کبک های اسیر شده از این متخلفان شکار غیرمجاز شدند.
وی افزود: پرندگان کشف شده به اداره محیط زیست انتقال داده شدند و پس از بررسیهای جسمانی و مراقب های لازم اقدام به رهاسازی آنها در طبیعت و زیستگاه های مناسب خواهد شد.
کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال به وسعت 97 هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت 32 هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت 43 هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت 57 هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت 39 هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت بیش از سه هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفردترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه های جانوری و گیاهی قرار داده است.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/446972/نجات-سی-و-شش-قطعه-کبک-از-دست-دو-شکارچی-غیر-مجاز
بستن   چاپ