پیام ویژه
نخستین دوره ارتقای توانمندی های برنامه ریزی و توسعه کارآفرینی و کسب و کار اجتماعی برگزار شد
ایده ها با تلاش همگانی به نتیجه می‌رسد
سه شنبه 25 شهريور 1399 - 11:18:21
پیام ویژه - آیین افتتاحیه نخستین دوره آموزش و ارتقای توانمندی های برنامه ریزی و تسهیلگری برای توانمندسازی توسعه کارآفرینی و کسب و کار اجتماعی که «ابتکار» خوانده می شود با حضور معاون وزیر کار و امور اجتماعی، شهردار منطقه 8 و مدیران شهری پایتخت به میزبانی شهرداری این منطقه برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 8، سید علی محمد موسوی معاون وزیر کار و امور اجتماعی در این نشست،‌ طرح بازآفرینی در شهرداری تهران را الگوی مناسب و موفقی خواند و گفت :بدون شک چنین طرح هایی می‌تواند در دولت نیز مورد استفاده قرار گیرد. او افزود: «آماده هستیم تا از لحاظ فنی و مالی برای کارآفرینی در مناطق و محلات کمک کنیم.
خوش فکری راهکار موفقیت
مهناز استقامتی، شهردار منطقه 8 ،خوش فکری را عامل موفقیت در برنامه ها دانست و گفت: ایده ها در اثر خوش فکری و با کمک و تلاش همگانی به نتیجه مثبت می رسند.ضمن اینکه ایده های جذاب موجب رونق زندگی شهروندان شود و خوشبختانه در میان کارآفرینان شاهد چنین ایده ها و تفکراتی هستیم.
استقامتی همچنین انسجام در اهداف و برنامه ریزی برای بالاترین اهداف انسانی را نکته مثبت خواند و گفت: تفکرات سیستمی، اقدامات انسانی و موضوعاتی که منابع انسانی را به سمتی می برند که در خلاقیت و کارآفرینی تاثیر گذار هستند از اهمیت برخوردار است.
او با اشاره به اقدامات منطقه در زمینه کارآفرینی در دوران کرونا نیز چنین توضیح داد و گفت:شهرداری این منطقه با تولید ماسک به کمک خانواده های که بیکار شده بودند و زنان سرپرست خانوار توانست موفق عمل کند .همچنین بانک اطلاعاتی افرادنیازمند تهیه شده است و به زنان سرپرست خانوار آموزش مجازی داده شده تا بتوانند معیشت خود را در این شرایط خاص تامین کنند.
شهرداری باید نقش تسهیل گری خود را ایفا کند
سیدمالک حسینی نیز گفت: هزاران مجموعه در کشور هستند که با مشکلات اقتصادی روبرو شده اند که این نشان می‌دهد، سیاست ها باید در ایران تغییر کنند.
او با تاکید بر اینکه ما متولی تغییر سیاست ها نیستیم، افزود :در شهرداری باید نقش تسهیل گری خود را ایفا کنیم و در غالب کارگاه‌های کوچک و مشاغل خانگی تلاش داریم تا برای افراد بیشتری شغل ایجاد کنیم .همچنین در انتهای این دوره نیز انتظار داریم که همه به رهبران توسعه و تسهیل، کسب و کار محله محور در تهران تبدیل شوند.
او تاکید کرد: اقدامات در حوزه کارآفرینی و داشتن شغل پایدار می تواند از آسیب ها جلوگیری کند و هزینه ها را کاهش دهد.
مهدی شیرزاد سرپرست ستاد مدیریت محله نیز گفت: هدف ما این است که در کنار تسهیلگری، مهارت‌افزایی کنیم تا شهروندان توانمندتری در هر حوزه داشته باشیم.
زهرا بهروزآذر سرپرست اداره کل امور بانوان شهرداری تهران نیز با اشاره به مفهوم کارآفرینی گفت: کارآفرینی مجموعه‌ای از فعالیت‌هاست که بر اساس خلاقیت، ریسک، مداومت و پیگیری تعریف شده و پیش می‌رود.هدف ما این است که بتوانیم با ایجاد زیرساخت‌های مناسب در بهبود وضعیت معیشت مردم به خصوص در ایام شیوع ویروس کرونا سهیم باشیم.
همچنین این نشست با حضور عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید مالک حسینی مدیرعامل سازمان رفاه خدمات و مشارکت های اجتماعی، زهرا بهروزآذرمدیرکل امور بانوان شهرداری تهران، مهدی شیرزاد مدیر ستاد راهبری مدیریت محله، کاوه حاجی علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، معاون اجتماعی و فرهنگی و مدیران شهرداری منطقه 8و مدیران منتخب مراکز خدمات و رفاه اجتماعی مناطق22گانه شهرداری تهران، مدیران محله‌های منتخب و برخی مسئولان دفاتر توسعه محلی شهر تهران برگزار شد.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/448053/ایده-ها-با-تلاش-همگانی-به-نتیجه-می‌رسد
بستن   چاپ