پیام ویژه
عمدی بودن قتل میترا استاد تایید شد
سه شنبه 25 شهريور 1399 - 13:10:50
پیام ویژه - مسائل بین میترا استاد و نجفی اختلافات عادی زن و شوهری نبوده؛ خانم اطلاعاتی داشته که آقا از افشای آن نگران بوده و در اظهارات متهم مشخص است.

به گزارش جام نیوز ،
🔸منتظری، دادستان کل کشور در جلسه دیوان عالی کشور و درباره حکم محمدعلی نجفی:
🔹مسائل بین میترا استاد و نجفی اختلافات عادی زن و شوهری نبوده؛ خانم اطلاعاتی داشته که آقا از افشای آن نگران بوده و در اظهارات متهم مشخص است.
🔹آقا در اظهارات خود گفته منتظر ماند تا فرزند از خانه خارج شود و خانم وارد حمام شود؛ با توجه به اینکه شب قبل درگیری شدید داشته اند و انتخاب حمام برای جنایت کاملا حساب شده بوده است.
🔹آقا منتظر بوده خانم وارد حمام شود و اسلحه را مسلح می‌کند؛ اگر بنای ترساندن داشته می‌توانسته در اتاق هم او را بترساند و فقط اسلحه را به او نشان دهد، اما اسلحه را برداشته و از ضامن خارج کرده است. آیا این نشان از اراده و تصمیم آقا ندارد؟
🔹فرض کنیم آقا قصد ترساندن داشته و برای قوی تر کردن ترساندن گلوله ای هم شلیک می کند مانند تیر هوایی زدن پلیس، اما اگر این آقا قصد ترساندن داشته با 1 شلیک می‌ترساند چرا 5 تیر شلیک کرد؟
🔹قاتل به اصل حادثه اقرار کرده و هیچ کجا نیامده که من دستم رفت روی ماشه؛ بنده در دادگاه های نظامی بوده ام و می‌دانم ممکن است دست نا خود آگاه روی ماشه برود اما برای یک گلوله نه 5 گلوله؛ مجموعه آنچه که انجام شده با قصد و اراده بوده است.
🔹به نظر من تمام عنصرها برای تحقق عملی که می‌تواند از مصادیق قتل عمد باشد وجود دارد.
🔹مجموع موئلفه های مندرج در بند ب ماده 290 موجود است و به نظر من قتل عمد است.
🔹در جلسه امروز هیات اصراری دیوان عالی کشور مجموعا 14 نفر درباره عمد یا غیرعمد بودن قتل میترا استاد به دست محمد علی نجفی، شهردار اسبق تهران صحبت کردند که اظهارات 7 نفر در تایید رای دادگاه و 7 نفر در تایید رای دیوان عالی کشور بود.
🔹هم اکنون پرونده در جلسه هیات اصراری دیوان عالی کشور به رای گیری گذاشته شد.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/448144/عمدی-بودن-قتل-میترا-استاد-تایید-شد
بستن   چاپ