پیام ویژه
کاهش ارزش لیر و هجوم مردم ترکیه برای خرید طلا
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 11:41:03
پیام ویژه - مردم ترکیه به شکل بی سابقه ای که از 20 سال پیش تا کنون سابقه نداشته است برای حفظ پس اندازهای خود برای خرید طلا به طلافروشی ها هجوم آورده اند.

به گزارش جماران ، روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا نوشت که ترکیه شاهد اقبال بی سابقه مردم برای خرید طلاست به طوری که ترک ها برای حفظ پس اندازهای خود در سایه کاهش ارزش لیر ترکیه اقدام به خرید طلا می کنند.
«اوزجور انیک» مدیر شرکت فلزات نفیس و گران قیمت«اوزاک»گفت که بازار سرپوشیده در استانبول این روزها شاهد شلوغی و اقبال بی سابقه ای است که از 20 سال پیش تا کنون به خود ندیده است.
وی افزود: معمولا وقتی طلا به بالاترین قیمت خود می رسد مردم دست به فروش می زنند ولی اکنون کاملا برعکس شده است و خرید طلای مردم به شدت بیشتر شده است.
انیک تأکید کرد که تولید داخلی پاسخگوی تقاضا نیست.
بر اساس داده های رسمی ترکیه از ماه ژانویه تا آگوست 15 میلیارد طلا وارد کرده است و این در مقایسه با همین زمان در سال گذشته 153 درصد رشد نشان می دهد.
تشنگی برای خرید طلا یکی از ویژگی های دوران بحران کروناست به طوری که سرمایه گذاران همزمان با توقف فعالیت های اقتصادی به سمت پناهگاه های امن رفتند امری که باعث شد بهای آن به سطحی بی سابقه بالا برود اما هجوم مردم ترکیه برای خرید طلا با سقوط ارزش لیر و مشکلات روز افزون مالی در این کشور مرتبط است.
شایان ذکر است که بهای هر انس طلا اکنون نزدیک به 1975 دلار معامله می شود این در حالی است که اوایل سال جاری هر اونس طلا 1528 دلار بود.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/448813/کاهش-ارزش-لیر-و-هجوم-مردم-ترکیه-برای-خرید-طلا
بستن   چاپ