پیام ویژه
مدیرعامل پتروشیمی شیمی‌بافت خبر داد
ثبت رکورد تازه تولید در پتروشیمی شیمی‌بافت
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 13:32:41
پیام ویژه - مدیرعامل پتروشیمی شیمی‌بافت به ثبت رکورد تازه تولید MTBE و MEK در 6 ماه نخست امسال در این شرکت اشاره کرد و گفت: فروش این شرکت در این مدت به رشد 7 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته رسیده است.

به گزارش شانا به نقل از تاپیکو، سیدمحسن شمس در نشستی که با حضور محمود مخدومی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو) در محل پتروشیمی شیمی‌بافت برگزار شد از شکسته شدن رکورد تولید در 6 ماه نخست سال خبر داد و گفت: با تلاش و کوشش شبانه‌روزی کارکنان، تولید محصول MTBE با رشد 18 درصدی همراه بوده است و برای نخستین بار از شروع راه‌اندازی تاکنون تولید معادل ظرفیت اسمی 45 هزار تن محقق شد، همچنین محصول (MEK) 21 درصد بالاتر از ظرفیت اسمی و 29 درصد بیش از مدت مذکور به میزان 1815 تن تولید شد.
وی درباره این افزایش تولید ادامه داد: پایداری و تداوم در دریافت خوراک، تولید و فروش محصولات به‌واسطه عرضه در بورس انرژی و کالا و همچنین بازاریابی و اضافه شدن پالایشگاه اصفهان به عنوان مشتری عمده جدید از دلایل افزایش تولید در سایت 1 و افزایش ظرفیت تولید واحدها، بهبود کیفیت محصولات نهایی برای ورود به بازارهای جهانی از طریق اصلاح فرآیند و تأمین به‌موقع و بالاتر از بودجه پیش‌بینی‌شده در دریافت خوراک از دلایل افزایش تولید در سایت 2 این شرکت در 6 ماه نخست سال 99 است.
مدیرعامل پتروشیمی شیمی‌بافت اهم دستاوردهای 6 ماه ابتدایی سال جاری را دستیابی به بالاترین رکورد تولید محصولات MTBE و MEK عنوان کرد و افزود: دستیابی به بالاترین رکورد تولید ماهانه محصول MEK به مقدار 370 تن و کاهش 40 درصدی توقفات غیربرنامه‌ریزی‌شده در سایت 2 نسبت به دوره مشابه سال 98 و همچنین خرید و نصب قطعات برج شیشه‌ای به‌عنوان گلوگاه اصلی افزایش ظرفیت تولید در سایت 2 این شرکت از مهم‌ترین موفقیت‌های به‌دست آمده بوده است.
شمس به مقایسه حجم فروش نیمه نخست امسال نسبت به پارسال اشاره کرد و افزود: با وجود شیوع بیماری کرونا و کاهش شدید مصرف و قیمت جهانی نفت، فروش این شرکت در این مدت به رشد 7 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته رسید. ارزش فروش صادراتی محصولات این شرکت 56 درصد و از لحاظ مقداری 89 درصد افزایش یافت.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/448890/ثبت-رکورد-تازه-تولید-در-پتروشیمی-شیمی‌بافت
بستن   چاپ