پیام ویژه
مسئله‌ی جماران ساده حل می‌شد اگر…
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 14:47:07
پیام ویژه - محمود میرلوحی می‌گوید مسئله‌ی ساخت و سازهای جماران و اختلاف میان شهرداری و دفتر ریاست جمهوری بسیار ساده حل می‎شد و این همه جنجال رسانه‌ای نیاز نداشت. اما او مقصر اصلی را دفتر ریاست جمهوری می‌داند.
بیشتر بخوانید:
جزییات ماجرای ساخت ملک نهاد ریاست‌جمهوری در جماران
داستان مِلک جماران
محمود میرلوحی ، عضو شورای شهر تهران درباره‌ی جنجال رسانه‌ای برای ساخت‌وسازهای نهاد ریاست جمهوری در جماران به انصاف نیوز گفت: «برای یک مسئله‌ی ساده‌ نباید این همه جنجال رسانه‌ای شود. البته بنده آقای واعظی و دفتر ریاست جمهوری را در این قائله مقصر می‌دانم. به جای اینکه پروانه‌ای بگیرند و براساس ضوابط عمل کنند، اینکار را نکردند و قضیه پیچیده‌تر شد. هنوز هم می‌خواهند بیش از این برای این ماجرا هزینه بدهند. مسئله تمام نشده و آقای دکتر حناچی چند جلسه‌ای است که به هیئت دولت نمی‌روند.
او ادامه داد: می‌توانستند مثل بقیه‌ پروانه‌ی ساخت بگیرند و هیچکس هم نباید کار غیرقانونی کند؛ به‌ویژه در این دوره‌ی شورای شهر. آقای واعظی می‌دانست شورای پنجم ایستاده و اجازه نمی‌دهد روال قبلی ادامه پیدا کند و هرکسی از دولتی و نیروهای مسلح بیاید کار خود را کند. بالاخره مقررات برای همه یکسان است. سپاه و ارتش و نیروی انتظامی هر کدام بخواهند ساخت و ساز کنند باید مجوز بگیرند. این شورا می‌خواهد نظم و انضباط در ساختمان‌های تهران حاکم شود، آقای روحانی خودش شعار قانون می‌داد.
این عضو شورای شهر گفت: مشکل، آقای واعظی و دفتر ایشان است؛ مردم محل هم موافق و مخالف این طرح هستند. 40 ملک مشمول این طرح می‌شوند، بیشتر آنها باغ است و شورا اجازه نمی‌دهد که ساختمان 5 طبقه در آنجا بسازند. این گره به راحتی باز می‌شود. بلاخره مردم از این مسیر و این محله خاطره دارند. شهرداری اصلا به دنبال دامن زدن به این مسئله نبوده و نیست. دفتر آقای رئیس جمهور بر این موضوع اصرار می‌کند. می‌توانستند به سازمان‌های مختلفی مثل شهرداری و موسسه نشر آثار بگویند بیست تا پلاک آنجا را به قیمت روز بخرند.
مردم آنجا هم اعتراض دارند و می‌گویند این طرح باعث شده است ما ضرر کنیم و یک کوچه بالاتر و پایین‌تر از اینجا قیمت‌ خانه‌ها‌ دو برابر است و می‌خواهند مسیر جماران و بیت امام را به عنوان اثر تاریخی حفظ کنند. به جای اینکه گره را با دست باز کنند با با پتک باز می‌کنند. یک کار بسیار ساده بود و کارمند آنها می‌توانست پروانه بگیرد اما اینکار را نکرده و امروز این هزینه‌ها را ایجاد کرده است.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/448989/مسئله‌ی-جماران-ساده-حل-می‌شد-اگر…
بستن   چاپ