پیام ویژه
به دلیل انتشار کتاب افشاگرانه،
دولت ترامپ، بولتون را به دادگاه کشاند
چهارشنبه 26 شهريور 1399 - 14:49:36
پیام ویژه - دادستانی فدرال دولت ترامپ موفق شده مراحل قانونی مورد نیاز برای آغاز تحقیقات درباره ابعاد مختلف کتاب جان بولتون را از سر بگذراند و آن را رسما برای اثبات قانون ‎شکنی بولتون در افشای اطلاعات طبقه‎ بندی شده و محرمانه، کلید بزند.

به گزارش جماران به نقل از وال استریت ژورنال، وزارت دادگستری آمریکا تحقیقاتی کیفری را آغاز کرده است تا روشن شود آیا «جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتشار کتابی درباره دوران کاری خود در کاخ سفید مرتکب سوء برخورد با اسناد محرمانه شده است یا خیر.
منابع گفتند «جان راتکلیف» مدیر اطلاعات ملی امریکا ماه گذشته موضوع را به وزارت دادگستری ارجاع داد.
وزارت دادگستری آمریکا برای ناشر این کتاب احضاریه فرستاده است.
این اقدام وازرت دادگستری دولت ترامپ تنها حدود یک ماه و نیم مانده تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آغاز شده است.
این کتاب با عنوان «اتاقی که در آن رخ داد: خاطرات کاخ سفید» را انتشارات «سیمون و شوستر» منتشر کرد.
شخص بولتون احضاریه ‌ای دریافت نکرده است.
دولت ترامپ پیشتر به دنبال حکم دادگاه برای ممانعت از انتشار کتاب بولتون بود.
ترامپ اعلام کرده بود جان بولتون در صورتی که کتابش را منتشر کند، قانون را نقض کرده است و هر گونه گفت‌وگو با وی (ترامپ)، محرمانه است.
بولتون در این کتاب به شدت از عملکرد ترامپ انتقاد کرده است.
کتاب بولتون تصویری از رئیس جمهور‌ آمریکا ارائه می ‌کند که از واقعیات ژئوپولتیک غافل است و تصمیم‌هایش صرفا مبتنی بر انتخاب مجدد خود است.
دونالد ترامپ پیش از انتشار کتاب مدعی شده بود که بسیاری از جملاتی که به او نسبت داده شده دروغ است و جان بولتون فقط می‌خواسته اخراج شدنش را تلافی کند.
ژوئن امسال بود که کتاب جنجالی جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید و افشای بسیاری از ناگفته ها از پشت پرده رویدادها، تصمیم ها و اتفاق هایی که در دولت دونالد ترامپ و در اتاق بیضی کاخ سفید در خصوص مسائل داخلی و سیاست خارجی امریکا رخ داده، جنجال زیادی به پا کرد.
بولتون به دلیل اختلافات گسترده با ترامپ از سوی او کنار گذاشته شد. بولتون در کتاب حدود 500 صفحه ای و جنجالی اش به ماجراهای زیادی از جمله روابط آمریکا با روسیه، چین، ایران و ... و جزئیات مرتبط با برجام و بسیاری مسائل دیگر پرداخت که به شدت خشم ترامپ را برانگیخت.
انتشار کتاب بولتون در فاصله چهار ماه و نیم تا انتخابات آمریکا مسیر نه چندان هموار ترامپ برای پیروزی در این انتخابات را دشوارتر ساخت. انتشار این کتاب و محتوای آن که مطالب زیادی علیه ترامپ در آن گنجانده شده، انعکاس رسانه ای گسترده در جهان داشت و برخی کارشناسان اعتقاد داشتند انتشار چنین کتاب افشاگری به منزله تیر خلاص به شانس نه چندان پررنگ ترامپ برای کسب پیروزی در انتخابات بود.
در دوران ریاست ‌جمهوری دونالد ترامپ کتاب ‌های زیادی منتشر شده، اما کمتر کتابی به اندازه کتاب جان بولتون مورد توجه قرار گرفته است.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/449028/دولت-ترامپ،-بولتون-را-به-دادگاه-کشاند
بستن   چاپ