پیام ویژه
اردوغان خطاب به مرکل: اروپا باید درباره موضوع دریای مدیترانه منصف باشد
پنجشنبه 27 شهريور 1399 - 00:38:18
پیام ویژه - رئیس جمهور ترکیه طی دیداری ویدئویی با صدر اعظم آلمان گفت که اروپا باید در قبال موضوع شرق دریای مدیترانه منصفانه رفتار کند.
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری رخ به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه طی کنفرانسی ویدیویی در مورد مسائل مربوط به شرق دریای مدیترانه گفت‌وگو کردند.
بر اساس بیانیه وزارت خارجه ترکیه، در گفت‌وگوی اخیر همچنین در مورد موضوعات دو جانبه و منطقه‌ای رایزنی شده است. اردوغان در این دیدار به مرکل گفت که کشور‌های اروپایی باید درمورد مسئله شرق دریای مدیترانه منصفانه رفتار کنند.
اردوغان اظهار کرد هنگامی که رویکردی عادلانه‌ در منطقه شرق دریای مدیترانه وجود داشته باشد، می‌توان اختلافات را از طریق مذاکره حل‌و‌فصل کرد.
رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که ترکیه به سیاست فعال در زمینه حقوق خود در مدیترانه ادامه خواهد داد.
مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه، حلوصی آکار وزیر دفاع، هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ملی، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و حسن دوگان رئیس کابینه نیز در این جلسه حضور داشتند.
ترکیه پس از وقفه‌ای کوتاه عملیات حفاری و اکتشاف منابع انرژی را در شرق دریای مدیترانه مجددا آغاز کرده است. یونان و قبرس تاکید کرده‌اند که ترکیه در محدوده اقتصادی مربوط به این کشورها در حال فعالیت است. اما اردوغان تاکید کرده که زیر بار قلدری هیچ کشوری نمی‌رود و فعالیت های قانونی خود در شرق دریای مدیترانه را ادامه می‌دهد.
بیشتر بخوانید:
ماکرون: ترکیه دیگر در دریای مدیترانه شرقی شریک محسوب نمی شود
چاووش‌اوغلو: یونان برتری روانی خود را در مدیترانه از دست داده است
آتن و ناتو لزوم کاهش تنش در مدیترانه شرقی توسط آنکارا را بررسی کردند

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/449507/اردوغان-خطاب-به-مرکل--اروپا-باید-درباره-موضوع-دریای-مدیترانه-منصف-باشد
بستن   چاپ