پیام ویژه
وعده ترامپ برای تسویه بدهی ملی آمریکا تو خالی از آب درآمد
پنجشنبه 27 شهريور 1399 - 10:44:42
پیام ویژه - بدهی ملی آمریکا، در دولت ترامپ در کمتر از 4 سال، تقریبا 7 تریلیون دلار افزایش داشته است.

به گزارش جام نیوز ، نشریه آمریکایی نیوزویک در تحلیلی با بررسی وعده دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر کاهش بدهی‌های مالی ایالات متحده، نوشت: آنچه بعد از چهار سال در آمریکا رخ داده هیچ شباهتی به وعده ای که در او داده بود ندارد و بدهی ملی آمریکا، در دولت ترامپ در کمتر از 4 سال، تقریبا 7 تریلیون دلار افزایش داشته است.
به نوشته نیوزویک این درحالی است که ترامپ در ژانویه 2017 و پس از سوگند ریاست جمهوری وعده داد تا بدهی ملی آمریکا که آن زمان 19.95 تریلیون دلار بود را کاهش دهد.
اما این بدهی در ماه آگوست سال جاری با 6.78 تریلیون دلار افزایش 26.73 تریلیون دلار تخمین زده می‌شود؛ نتیجه‌ای کاملا متفاوت از آنچه رئیس جمهور وعده داده بود.
به نوشته این نشریه امریکایی، در حالی که طی چند ماه گذشته تریلیون‌ها دلار به بدهی ملی به دلیل هزینه های محرک مالی گسترده برای مقابله با عواقب اقتصادی بیماری ویروس کرونا اضافه شده است اما اقتصاددانان خاطرنشان می کنند که قبل از شیوع COVID-19 بدهی ملی به طور قابل توجهی در حال افزایش بود و قبل از همه گیری ویروس کرونا، بدهی ملی در ژانویه به بیش از 23 تریلیون دلار افزایش یافته بود و این اتفاق علی رغم رشد شدید اقتصادی در سه سال نخست ریاست جمهوری ترامپ رخ داده است.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/449723/وعده-ترامپ-برای-تسویه-بدهی-ملی-آمریکا-تو-خالی-از-آب-درآمد
بستن   چاپ