پیام ویژه
نظر هاشمی درباره دو فیلم ممنوعه مخملباف
جمعه 28 شهريور 1399 - 13:19:23
پیام ویژه - تلخیص: ناصرغضنفری، انصاف نیوز:
دوشنبه 23 اردیبهشت
در راه دفتر از آیت الله خامنه‌اى احوالپرسى کردم، حال‌شان رو به بهبودى است.
ساعت نُه صبح دکتر عباس شیبانى آمد و مطابق معمول چند تذکر درباره گرانى و… داد.
آقاى اربابى فر نماینده مجلس آمد. از نیازهاى سیستانى‌هاى مهاجر به گنبد گفت و کمک گرفت و از رادیکال‌ها انتقاد کرد.
آقاى علوى نماینده گرگان آمد و از رادیکال‌ها و شهردارى تهران انتقاد داشت.
هادى غفارى آمد. گزارش سفر به سودان را داد و براى سودان و براى بنیاد الهادى استمداد کرد. از مواضع نادرست رادیکال‌ها انتقاد کردم.
آقایان فلاح و علیزاده از دادگسترى کرمان آمدند. آقاى فلاح از اینکه آقاى یزدى رییس قوه قضاییه تحت تأثیر فشارهاى جناح راست، مى‌خواهد او را منتقل کند، شکایت داشت؛ آماده کناره‌گیرى است و حاضر به انتقال نیست.
در راه خانه، سرى به رهبری زدم. حال‌شان رو به بهبودى است. بناست چند روزى در بیمارستان بمانند، براى اینکه اینجا ملاقات‌ها آسان‌تر است. در خانه سریال آیینه را تماشا کردم.
سه‌شنبه 24 اردیبهشت
صبح در مسیر، سرى به بیمارستان قلب زدم. آیت الله خامنه‌اى روى تخت با کم اشتهایى، مشغول صرف صبحانه بودند: [خیار] و پنیر. علایم بهبودى ظاهر بود. به دفترم رفتم.
عصر براى شرکت در جلسه شکرگزارى براى سلامتى رهبرى که از سوى دولت برگزار شده بود، به مدرسه شهید مطهرى رفتم. مردم خیلى پرشور ابراز احساسات کردند و سخنان آقاى محمدتقی فلسفى را قطع کردند.
.
چهارشنبه 25 اردیبهشت
در مسیر منزل، در بیمارستان از رهبرى عیادت کردم. رو به راه‌ هستند و قرار است فردا به منزل منتقل شوند. از بروز نفخ پس از غذا خوردن رنج مى‌برند.
شب شوراى مرکزى جامعه روحانیت مبارز در دفترم جلسه داشت. از اینکه من در مصاحبه گفته‌ام جامعه روحانیت فعال نیست، گله داشتند. ضمن اینکه از تعریف از سوابق راضى بودند. درباره جانشین دبیرکل و مسایل مرجعیت و انتخابات آینده بحث شد.
پنج‌شنبه 26 اردیبهشت
خانواده براى تماشاى فیلم آمدند. دو فیلم از محسن مخملباف نمایش داده شد که جواز نمایش به آنها داده نمى‌شود: عشق و شب‌هاى زاینده رود. بعد از نمایش در جشنواره، سخت مورد اعتراض مردم مذهبى و رسانه‌ها قرار گرفته است؛ گرچه مضامین بد نیست.
آقاى مصطفی پورمحمدى آمد. از یک حرکت ضد صدام در داخل ارتش عراق که در حال تکوین است، گزارش داد و درباره دلالى جدید منوچهر قربانى‌فر در مورد گروگان‌ها و مطالبات ما از آمریکا مطالبی گفت که در مورد دوم گفتم مذاکره قطع شود و در مورد اول گفتم پیگیرى کنند.
سرشب به عیادت آیت‌الله خامنه‌اى رفتم. امروز از بیمارستان به منزل رفته‌اند. حال‌شان خوب است و راضى. آقاى میرمحمدىرییس‌دفتررییس‌جمهور اطلاع داد که آیت‌الله منتظرى دیشب به زمین خورده‌اند و دست‌شان آسیب دیده است. گفتم براى عیادت برود. امروز و دیروز در تهران باران خوبى باریده که مایه خوشحالى است.
منبع: خاطر ات هاشمی رفسنجانی در سال 1370
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/450487/نظر-هاشمی-درباره-دو-فیلم-ممنوعه-مخملباف
بستن   چاپ