پیام ویژه
در جنگ تجاری آمریکا و چین، نوبت به شرکت تنسنت رسید
جمعه 28 شهريور 1399 - 17:34:08
پیام ویژه - کلیک / دولت آمریکا در حال گسترش جنگ تجاری خود با کشور چین است و اکنون به دنبال بررسی معاملات کسب‌وکارهای آمریکایی با شرکت بزرگ چینی تنسنت است. 
ایالات متحده آمریکا جنگ تجاری خود را با چین یک قدم جلوتر می برد. دولت آمریکا پس از تحریم چندین شرکت چینی و مجبور کردن تیک تاک به فروش کسب‌وکار خود به یک شرکت آمریکایی، اکنون در حال صدور اطلاعیه برای شرکت‌هایی است که باشرکت چینی تنسنت ارتباط دارند. 
طبق گزارش بلومبرگ، کمیته سرمایه گذاری خارجی خزانه‌داری ایالات متحده (CFIUS) از شرکت های بازی‌سازی از جمله Riot Games و Epic Games خواسته است تا اطلاعات مربوط به پروتکل‌های امنیتی خود را به دولت ارائه دهند. 
کمیته CFIUS به دلیل نگرانی برای امنیت ملی آمریکا، در حال بررسی معاملات خارجی کسب‌وکارهای آمریکایی است. این کمیته این اختیار را دارد که تمام معاملات شرکت‌ها و حتی سرمایه گذاری‌های غیرکنترلی آن‌ها را بررسی کند و اجازه ادامه فعالیت آن‌ها را صادر کند یا معاملات آن‌ها را مسدود کند. 
شرکت Riot Games یکی از زیرمجموعه‌های تنسنت است و سهام آن کاملا متعلق به این شرکت چینی است؛ اما تنها 40 درصد از سهام اپیک گیمز به این شرکت بزگر چینی تعلق دارد. اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، یک فرمان اجرایی صادر کرده است که معاملات با پیام‌رسان وی‌چت و پلتفرم اجتماعی تیک تاک را ممنوع می‌کند. این فرمان از 45 روز بعد از صدور این حکم یعنی از تاریخ 7 آگوست اجرایی شد. 
شرکت اپیک گیمز مدتی است که بسیاری از اخبار را به خود اختصاص داده است و این خبرها هم درباره شکایت این شرکت از اپل و گوگل به دلیل حذف بازی فورتنایت از اپ استور و پلی استور بوده‌اند. این موضوع از زمانی شروع شد که این شرکت بازی‌سازی، سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای خود را راه‌اندازی کرد و این قابلیت باعث شد تا اپل نتواند 30 درصد از مبلغ هر تراکنش را تصاحب کند. 

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/450610/در-جنگ-تجاری-آمریکا-و-چین،-نوبت-به-شرکت-تنسنت-رسید
بستن   چاپ