پیام ویژه
تمام ظرفیت تولید تراشه 5 نانومتری TSMC برای اپل رزرو شد
جمعه 28 شهريور 1399 - 19:14:02
پیام ویژه - کلیک / شرکت TSMS اعلام کرده است که تمام ظرفیت تولید تراشه 5 نانومتری این شرکت توسط اپل رزرو شده است.
شرکت TSMS که بزرگ‌ترین تولیدکننده چیپست در دنیا است، از چند ماه گذشته تولید انبوه تراشه‌های 5 نانومتری خود را آغاز کرده است. اکنون این شرکت در گزارشی اعلام کرده است که تمام ظرفیت تولید این تراشه‌ها از طرف شرکت اپل رزرو شده است. این شرکت از ماه مارس امسال در حال تولید این تراشه‌ها است و همچنان تولید آن‌ها ادامه دارد. 
تقریبا یک پنجم از کل درآمد این شرکت بزرگ تایوانی، از تولید سفارشات اپل به دست می‌آید و به نظر می‌رسد که نوع معامله TSMC با اپل کمی متفاوت باشد. 
طبق گزارش‌ها، شرکت اپل 80 میلیون واحد تراشه برای آیفون‌های سری 12 سفارش داده است؛ اما تعداد تراشه‌ای که این کمپانی تا آخر امسال توانایی تولید آن‌ها را دارد حداکثر 74 میلیون واحد خواهد بود. بقیه تعداد سفارش اپل نیز احتمالا در سال آینده تولید خواهد شد. 
این حرکت از سوی شرکت تایوانی TSMC ممکن است به این دلیل باشد که شرکت سامسونگ تولید انبوه چیپست پرچمدار اسنپدراگون 875 کوالکام را آغاز کرده است. اگر شرکت کوالکام قصد داشته باشد مانند همیشه چیپست‌های پرچمدار اسنپدراگون خود را در ماه دسامبر رونمایی کند، قطعا باید تاکنون تولید آن‌ها را آغاز کرده باشد و سامسونگ تنها تولید‌کننده‌ای است که توانایی ساخت تراشه‌های 5 نانومتری را دارد. 
همچنین شرکت سامسونگ اعلام کرده است که در حال کار روی تراشه Exynos 992 SoC خود است تا از آن در گوشی‌های هوشمند پرچمدار آینده خود استفاده کند. 
هوآوی نیز قصد داشت تا از تراشه کایرین 9000 خود که بر پایه تراشه 5 نانومتری ساخته شده است رونمایی کند. این شرکت تعداد 15 میلیون از این تراشه را به TSMC سفارش داده بود که این شرکت تنها 8.8 میلیون واحد را آماده کرده است و با توجه به تحریم‌های آمریکا امکان تولید بقیه آن‌ها دیگر وجود ندارد. 

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/450668/تمام-ظرفیت-تولید-تراشه-5-نانومتری-TSMC-برای-اپل-رزرو-شد
بستن   چاپ