پیام ویژه
باران و کاهش دما تا 7 درجه در نوار شمالی کشور
شنبه 29 شهريور 1399 - 16:21:13
پیام ویژه - فارس / کارشناس پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: اواخر وقت امروز بارندگی گاهی با تندباد لحظه ای و کاهش دما به طور متوسط بین 5 تا 7 درجه در گیلان، فردا در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و روز دوشنبه در غرب گیلان و شرق اردبیل پیش بینی می شود.
امیرحسین نقشینه اظهار داشت: بعد از ظهر امروز 29 شهریور با نفوذ جریانات شمالی به سواحل خزر، بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات البرز خواهیم داشت.
وی افزود: اواخر وقت امروز بارندگی و در مناطق مرتفع رگبار باران و رعدبرق گاهی همراه با تندبادهای لحظه ای و کاهش دما به طور متوسط حدود 5 تا 7 درجه سلسیوس در گیلان، فردا در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی و روز دوشنبه در غرب گیلان و شرق اردبیل پیش بینی می شود که اثر آن آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها است، توصیه می شود احتیاط در تردد جاده ای و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، کنترل و بازگشایی آبروها، تمهیدات لازم برای جمع آوری محصولات کشاورزی دپو شده در دستور کار باشد.
کارشناس پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه 31 شهریور دمای هوا در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و سواحل خزر 5 تا 7 درجه کاهش می‌یابد و روز دوشنبه 31 شهریور در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی دمای هوا 5 تا 7 درجه کاهش می یابد.
نقشینه اضافه کرد: بعد از ظهر امروز و همچنین فردا در استان های خوزستان و ایلام وزش باد شدید خواهیم داشت و همچنین شمال خلیج فارس مواج است و از دوشنبه تا پایان هفته در نوار شرقی کشور و گذشته باد خواهیم داشت.
وی ادامه داد: روز یکشنبه 30 شهریور بارش ها در غرب گیلان و برخی مناطق مازندران شدت می گیرد همچنین خراسان شمالی و شمال آذربایجان شرقی را در بر خواهد گرفت و در این مدت دریای خزر مواج خواهد بود.
کارشناس پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه دوشنبه بارندگی‌ها در مناطق مذکور تداوم دارد، گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری ابرناکی کاهش یافته و فقط در سواحل خزر بارش پراکنده داریم و در اغلب مناطق کشور جوی پایدار و آرام حاکم خواهد بود.
نقشینه گفت: روز پنجشنبه سوم شهریور به همراه گذر امواج تراز میانی جو از شمال غرب کشور در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی آذربایجان غربی و سواحل خزر بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت تصریح کرد: آسمان تهران روز آینده صاف تا قسمتی ابری در بعدازظهر با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 32 و 20 درجه خواهد بود.
کارشناس پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 42 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 5 درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/451455/باران-و-کاهش-دما-تا-7-درجه-در-نوار-شمالی-کشور
بستن   چاپ