پیام ویژه
اشتباه حسین باستانی در مستند بی بی سی
پنجشنبه 3 مهر 1399 - 01:03:48
پیام ویژه - حسین قاسمی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «اشتباه حسین باستانی در مستند بی بی سی» نوشت:
1- حسین باستانی در مستند کودتای خزنده مدعی شده است که فردی که در فایل صوتی حسین طائب در جلسه آذر ماه 1363خوانده می شود، رییس سازمان اطلاعات سپاه است:
«اکبر گنجی به حسین طائب، رئیس فعلی سازمان اطلاعات سپاه، هم اشاره می کند که در آن مقطع، مسئولیت دانشکده تربیت مربی سپاه در قم را بر عهده دارد: “مسئول دانشکده سپاه آقای طائب، ایشان واجب کرده بود بچه های دانشکده سپاه… حتما باید کلاس های آقای راستی را که هفته ای یک بار بود بروند…. بعد این [کلاس ها] چه جوری بود؟ شب آقای راستی سر کلاس بودیم، می گفت مجلس [مجلس دوم] در جهل مرکب است، مجلس را دریابید. فردا آقای طائب، صبح می آمد بلغور می‌کرد توی سپاه، می گفت مجلس در جهل مرکب است، مجلس را دریابید. “»
2- حسین باستانی اشتباه کرده است.حسین طائب که از او در مستند بی بی سی اسم برده شده رییس کنونی سازمان اطلاعات نیست:
• بر اساس تحقیقاتم ایشان هیچ گاه در دهه 60 به جریان راستی کاشانی تعلق نداشته، حتی او و برخی دیگر از نیروهای بخش چپ اط سپاه را منتقد اقای راستی کاشانی در آن مقطع می دانند.
• ایشان در سال 61 و62 یک کارشناس در بخش چپ اطلاعات سپاه بوده است.لذا بنظر نمی رسد فرد موثر و تاثیرگذاری در معادلات آن مقطع باشد آن گونه که حسین باستانی و برخی دیگر سعی کردند نشان دهند.
• طائب رییس کنونی سازمان اطلاعات سپاه اسم واقعی یا مستعارش حداقل در دهه 60 و 70 هیچ گاه حسین نبوده است.
‏نام واقعی او حسن است و در دهه60 و 70 اسم مستعارش میثم بوده است. لذا این فردی که بنام حسین طائب در آن فایل از او نامبرده میشود، قاعدتا نباید و نمی تواند ایشان باشد.
• شاید برخی بگویند که اسم برادر شهیدش حسین را به عنوان مستعار در سال 63 انتخاب کرده بوده است.این هم اشتباه است. برادرش سال 65 شهید شده و جلسه مذکور آذر سال 63 بوده است.
انتهای پیام

http://www.Yazd-Online.ir/fa/News/456046/اشتباه-حسین-باستانی-در-مستند-بی-بی-سی
بستن   چاپ